Jump to content

Baugpropell uten hull - noen som har erfaring med exturn

lstol

Recommended Posts

Svart (redigert)

Fra leverandøren vises det til eksempler hvor exturn er innstallert både på større seilbåter og planene motorbåter:

test61.jpg

test113.jpg

Jeg overveier litt forskjellige buagpropelløsninger til min Jeanneau SO 39i, og ønsker en som både er effektiv i litt bølger, men som svekker skroget minst mulig. Synes det er vanskelig å vurdere om en tunnel, nedsenkbar eller en "torpedo"-type er det mest gunstige...

Finnmarken: fant priser hos en leverandør i Danmark (priser i danske kroner, eksl. montering):

EXTRUN 130 1,3 KW for både 7-9 m kr. 25.060,- normal pris kr. 28.088,-

EXTRUN 180 1,8 KW for både 8-11 m kr. 27.873,- normal pris kr. 31.838,-

EXTRUN 230 2,3 KW for både 10-13 m kr. 31.529,- normal pris kr. 36.525,-

EXTRUN 300 3,0 KW for både 12-15 m kr. 36.873,- normal pris kr. 41.213,-

Redigert av lstol (see edit history)

Vi har idag en Sleipner SP95 ombord. Skulle jeg valgt idag, hadde jeg valgt en nedsenkbar Sleipner eller Max Power. Dette skyldes at underveis synes jeg at mest mulig er beskyttet.

Jeg kjenner ikke til EXTURN, og kan derfor ikke uttale meg om den. Men når det gjelder kapital-vare går jeg for det kjente. Så enkelt er det. :wink: .

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...