Raathass Startet 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2010 (Forsøker på nytt uten ordet problemer i emnefeltet...) Hei. Vi har en Draco 21 fra 1986 med en 165hk Mercruiser (med ferskvannskjøring). Den har gått som ei klokke i mange år, men ved årets klargjøring var den vrien å få til å gå. Det røyk noe sjukt, krafitge vibrasjoner og kul umulig å få til å gå på tomgang. Vi valgte likevel å sjøsette båten, og etter noen minutters gange "løsnet" det og motoren oppførte seg eksemplarisk. Girwiren har vært litt ute av lage og vi bestemte oss for å søke litt profesjonell hjelp til å få det bra. Da servicemannen ankom båten opplevde han det samme, bare røyk og umulig å få til å gå på tomgang. Han sjekket plugger og fant ut at det var feil type (men motoren har gått fint med disse i mange sesonger). Nye plugger ble innkjøpt og etter bytte startet motoren ok. Uka etter oppstod imidlertid samme problemer igjen, så det ligger dypere enn plugger. Noen som kan forsøke seg med en diagnose og/eller opplyse om hyggelige servicemenn i Oslo-området? Båten ligger på Ljansbruket ved Hvervenbukta. /r Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 choken henger Sitér dette innlegget Link to post
Raathass Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Takk for svar, selv om jeg ikke fikk det med meg før nå... Choken var problemet, ja. Tok litt ståltråd og bandt opp spjeldet utvendig, nå starter den som en drøm. Nå, derimot har jeg problemer med besintilførselen. Artig med kaputt båt på ferie... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 huffda.. du må jo følge med på din egen tråd Bra det ordnet seg. Men trøbbel kommer sjelden alene ser eg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.