Jump to content

alarm fra clas ohlson virker ikke mer


svartingen

Recommended Posts

alarm fra co 36-1647 sluttet å. virke for noen dager siden . Rød lampa (GSM dekkning ) nødblinkelyset Ikke , prøvd sim kort i tlf å. ringte nettleverandør , Ikke Noe feil med kortet . Grønn lampe slutter å. virke Etter ei stund , kobblet UT / Inn 12V . Tok med alarmen hjem etter en SJA på gsm dekkningen montert mot pc ` n , fikk mediom dekkning.Slettet Alt i alarmen , å la alt Inn igjen . Alt Så greit ut hjemmme . prøvde igjen i båten , menn nei samme problemet . Noen Som Har peiling på Hva Som ER feil ?

Link to post
Share on other sites

Står ingenting om hva slags alarm du har, men skal jeg gjetter er det kanskje en GSM tyverialarm?

Isåfall er det viktig at du fjerner den grønne 12 polede Pheanix-type kontakten på toppen, og sette denne inn igjen etter at du har satt inn SIM-kortet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har fått en mystisk feil på alarmen, den sender ikke lenger ut SMS når alarmen trigges.

Hardware er i orden da alarmsirenen aktiveres samt at den kan både motta SMS (aktivisering av rele etc) og sende SMS (status).

Nummeret mitt må også ligge inne siden det fungerer normalt å aktivere/deaktivere alarmen.

 

Verkstedet til CO kunne inne bidra med noe så derfor lurer jeg på om andre har erfaring med dette problemet?

 

Det gjelder altså den typen, 36-1647, som ikke lenger er i salg:

 

alarm2.jpg

 

(bilde lånt fra et innlegg av roaldbj)

Link to post
Share on other sites

Har også periodvis problemer med denne typen alarm på hytta. Hvis det har vært dårlig dekning som følge av feil på GSM nettet, ser det ut til at det ikke er mulig å få kontakt via Tlf eller SMS. Når jeg da sjekker, er det ingen lys som lyser, hverken det røde eller det grønne. Hvis strøm frakoples og tilkoples igjen, fungerer den OK igjen. Burde kanskje lage en "Watchdog"

Redigert av fredivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...