Guest Norcem Startet 6.September.2004 Del på Facebook Startet 6.September.2004 Skulle på langtur med båten, 21 fot daycruiser fra 1973. Originalt utstyrt med B20+250 drev. Går fint, ingen problemer.....til nå. Går 24 knop ved 4.200 rpm, litt stor propell. Ved ca. 3.600 øket plutlig motor turtall. Dette skjedde gang på gang. Da var det bare å yusle hjem igjen på 3.200 rpm. Har ikke sjekket olje men det ble gjort før sjøsetting, ingen lekkasje da. Trenger forslag til tiltak samt tegninger på drev. Når jeg har valgt så gammel båt/motor/drev så er det fordi jeg også ser på dette som en hobby. Litt plunder er OK!! Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Kan det ikke være at feilen ligger i propellen? Mange har vært ute for at innsatsen i propellen slipper mot selve godset i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Lin Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Sjekk propellen din. Det er en vulkanisering mellom propellen og propellnavet som skal ryke ved en evt. grunnstøting for å beskytte gearet. Det kan hende denne begynner å glippe slik at propellen slurer. Hvis dette er årsaken tror jeg det finnes verksteder som kan vulkanisere propellen på nytt. Snakk med et Volvo Penta verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Som dem sier sjekk propellen. Men se etter om du har eksosen ut i senter på propellen.. Har du fått sjøgress eller lign. inn der vil du få en slik effekt.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Guest Norcem Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Norcem takker. Faktisk hadde naboen dette problemet med sin 10 år gamle 50 Hk Eivenrude i fjor. Så jeg burde tenkt tanken. Men hann fikk knapt dorgefart før det slura. Jeg kan dra opp i plan! Eksososen komme ut over, ellers takk for god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.