Hans Startet 7.Juli.2010 Del på Facebook Startet 7.Juli.2010 Ladelampe slukker ikke når jeg starter motoren. Har målt lading på batteriet og det er ok . Noen formening om hva som gjør at lampa ikke slukker?? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Det kan være så mangt, men først og fremt ville jeg sjekket drivremmen. Det har du kanskje gjort allerede? Sitér dette innlegget Link to post
Hans Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Det kan være så mangt, men først og fremt ville jeg sjekket drivremmen. Det har du kanskje gjort allerede? Har sjekket at den er der, ikke noe mere enn det. Tenker du på om den er slitt.? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Ville oxo sjekket børster. Kan godt hende at den lader, men det kan være dårlig med Ampère der likevel. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
"Mathilde" Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 (redigert) Tenker du på om den er slitt.? Sjekk om remen er slakk. I så fall kan det hende at den slurer på dynamohjulet. Hvis spenningen på remen er ok, ville jeg så sjekket om børster var utslitt.... etc etc. Poenget mitt var egentlig at det vedfeilsøk ofte lønner seg å starte med det enkleste først. Redigert 8.Juli.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Har du målt spenning over ladelampe? Kan være dårlige kontakter fram til denne... Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Kan man ikke "tjyvkoble" en "ladelampe" mellom + på dynamo og 61(er vel det punktet heter på dynamoen)? For å utelukke problemer tur-retur ladlampa ved styret? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 9.Juli.2010 Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 No er det sagt i topic her at ladelampen lyser. Det som IKKJE er sagt er om ladelampen lyser med full styrke eller med redusert styrke, noko som i so fall kan indikera feil i dynamoens dioder. Ein slik feil KAN føra til at dynamoen faktisk lader for mykje. Eg vil foreslå å måla mellom B+ og D+ på dynamoen, med motoren i gang, finna ut kor mange volt der er og kven av desse som er + og kven er -. (Hvis der er 0 volt, so skal ikkje ladelampen lysa). Magne Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 9.Juli.2010 Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Hadde samme problemet på vår MD11. På vår var det børestløs dynamo, og det var dioder/regulator som var gåen. Byttet like godt til en kraftigere dynamo. Kostet litt, men ladet godt! No er det sagt i topic her at ladelampen lyser. Det som IKKJE er sagt er om ladelampen lyser med full styrke eller med redusert styrke, noko som i so fall kan indikera feil i dynamoens dioder. Ein slik feil KAN føra til at dynamoen faktisk lader for mykje. Eg vil foreslå å måla mellom B+ og D+ på dynamoen, med motoren i gang, finna ut kor mange volt der er og kven av desse som er + og kven er -. (Hvis der er 0 volt, so skal ikkje ladelampen lysa). Magne Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.