borghans Startet 8.Juli.2010 Del på Facebook Startet 8.Juli.2010 Har montert en Bennet auto tab controll. I bruksanvisningen står det: Sette nullpunktet. Etter installasjon, kjør båten på en test tur for for å bestemme nullpunktet. Kjør båten opp i plan: Bruk de manuelle bryterene til å justere båten optimalt. Trykk ned begge "set-Zero" knappene i 4 sekunder. Inntil begge LED diodene blinker hurtig. Når LED didene har sluttet å blinke hurtig, slipp knappene. og båtensstilling lagres i nytt nullpunkt. Når jeg følger denne prosedyren, så blinker ingen dioder, det som skjer er at det kommer et blått lys i en diode mellom "set - Zero" knappene etter ca 4 sekunder. Når jeg da slipper kanppene og slår på ATC-en mlir det et rødt lys oppe på ATC en. Som indikerer at den er på. Båten kjører da bra i en liten stund, det blinker i pilene opp og ned, så plutselig kjører den ned flapsene og båten legger seg i en kraftig styrbord sving. Har ringt Maritim og importøren Telmo Controll, men de kunne ikke gi meg svar på dette problemet. Telmo Controll skal ta problemet opp med produsenten. Men dette tar sikker tid. Har prøvd å sette nullpunkt både med full fart og halv fart, uten noe bedre resultat. Så nå håper jeg at "oraklet" båtplassen har forklaring på dette for meg. Båten er en Saga 26, LS med hekkaggregat. Speed 26 kn. Hilsen Borghans Sitér dette innlegget Link to post
RAra Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 sjekk at du har koblet trimplan riktig.v/side på bryterpanel styrer h/trimplan hvis dette er koblet feil forsøker den automatiske modulen og styre men vil aktivere feil trimplan Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 sjekk at du har koblet trimplan riktig.v/side på bryterpanel styrer h/trimplan hvis dette er koblet feil forsøker den automatiske modulen og styre men vil aktivere feil trimplan Dette er kontrollert. Men jeg lurer på hvorfor det ikke blinker i diodene ved innstilling av nullpunkt, slik det er beskrevet i veiledningen? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 (redigert) Fungerer akkurat på samme måte hos meg, er den blå dioden som indikerer at nullpunkt er registrert. Tror det må være feil i bruksanvisningen din, eller missoppfattning. Mine flaps fungerte på samme måte hos meg på min første tur også. Jeg byttet om på hydraulikkslangene, da fungerte det utmerket, og har siden gjort det. God tilfreds med mitt system, men ser jeg bruker automatikken mindre en jeg trodde jeg vill gjort. Redigert 8.Juli.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 9.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Dette er kontrollert. Men jeg lurer på hvorfor det ikke blinker i diodene ved innstilling av nullpunkt, slik det er beskrevet i veiledningen? Da er det feil i veiledningen, for har står de at "LED diodene skal blinke hurtig og når disse har sluttet å blinke skal knappene slippes". Men om dette fungere på samme måte hos deg, med at det blir lys og ingen blinking i den blå lampen, så er det feil i veiledningen. Skal prøve å bytte hydraulikkslangene og prøve å sette nullpunkt på nytt, for å se om det da virker som det skal. Jeg har montert "hjernen" slik at den er horisontalt, dette ut fra det som står i veiledningen, er dette korrekt? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 10.Juli.2010 Del på Facebook Svart 10.Juli.2010 Har du fått noe løsning på dette? Jeg har montert samme systemet i min båt men den er ikke på vannet ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 10.Juli.2010 Del på Facebook Svart 10.Juli.2010 Jeg kjøpte det samme systemet for kun kort tid siden. Systemet er montert og så vidt prøvet ut. Når det gjelder innstilling av nullpunkt, så er vel dette registrert tilfredstillende så lenge den blæ led-lampen sluttet å blinke? Hos meg fungerer systemt til å begynne med greit - det hjelper til med å justere flapsvinkelen slik at man kommer fortere i plan. Når det har skjedd fortsetter båten å gå skjevt i vannet uten å ville rette seg opp (med manuell bruk rettes båten opp på et blunk). Jeg har forsøkt å bytte om på styreledningene ut fra prosessoren (bytte om den røde og grønne ledningen), for å forsikre meg om at hydraulikkledningene ikke var koblet feil fra fabrikk. Det ble da mye værre. Jeg skal til uken forsøke å sette nytt nullpunkt. Fungerer ikke dette, tror jeg det må være noe galt med systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.