Jump to content

Hvilke papirkart bruker dere og hvor ofte kjøper dere nye?

Teza

Hvilke kart har du?  

153 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

:lol: nei - har erfart at det er omtrent den størrelsen på skjermen som gir den gode oversikten jeg får med papirkartene. 25" til kart og 20" til radar er fint. Hadde nok til nød klart meg med to av de nye E140 også :wink:

Papirkartene mine bytter jeg når de er utslitt. De brukes mye, brettes og det gjøres mange notater. Fine plasser markeres. Problemet er at jeg ikke gidder å overføre informasjonen til de nye kartene -så noe forsvinner alltid. Får se om jeg ikke kan skjerpe meg til neste gang jeg skal bytte.

Et kart i hovedkartserien koster ca 250 kroner. Oslo - Strømstad - Oslo Kristiansand koster da ca 2500 kroner. Jeg har også fått en del kart til bursdager og jul. Synes det er en fin ting å ønske seg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg har også fått en del kart til bursdager og jul. Synes det er en fin ting å ønske seg.

Ja, hadde det ikke vært for jul og bursdag så hadde nok også mine kart vært modne for museum. For ikke snakke om alle de spesialkartene man nå kan få kjøpt til en "billig" penge? Tror forøvrig at jeg skulle klart å komme med nedover sørlandskysten også i dag med de kartene jeg brukte tidlig på 70-tallet, og fortsatt har!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg hadde noen laminerte kopier av kart, klarer ikke å finne de nå.

Det er noen år siden jeg hadde vært på strekning Stavern-Brevik.

Men jeg hadde vært det før så jeg hadde stor tur på at jeg ville kjenne meg igjen.

MEN nå ser jeg at kart burde kjøpes nye en gang imellom, får jeg kan skrive under på at enkelte holmer og øyer har enten forsvunnet, flyttet på seg eller dukket opp ifra intet.

Så om noen har ekstra kart i det området til en billig penge har jeg intresse i de. Fra Drammen til Oslo også:-)

Takker for svarene, tar meg friheten til å gi en oppsummering av denne pollen.

Hvis noen av en eller annen grunn skulle ha lyst på excel-filen er det bare å si fra.

statistikk.png

Edit:

Kan også bekrefte det som er nevnt tidligere i denne tråden.

Av de kartene jeg har kjøpt i år (#1 post), er den eldste oppdateringen fra høsten 2006!

Mao er det nok flere enn jeg som kanskje bør laste ned 'Efs' og oppdatere kartene...

Redigert av Teza (see edit history)

Hadde en opplevelse tidligere i uka som kunne blitt litt lei. Gikk fra Østre Bolerne og skulle til Oscarsborg. På mitt båtsportkart stod det at det var bensinstasjon i Son, men da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at det ikke var det.... Måtte ev. til Kambo. Ruslet videre til fyllestasjon ved oscarsborg (på fastlandsiden rett nord for Drøbak). I det vi nærmet oss havnen tok vi igjen en båt på slep etter Redningsbåten.. mon tro om han trodde det samme som meg ang. Son og fylling, men hadde ikke like flaks som meg som kom frem uten hjelp fra andre...

Ut i fra hvordan du beskriver situasjonen heller jeg til at det var en alvorlig feilbedømming. Jeg ville heller brukt 15 minutter ekstra på en sikker løsning enn å gå over en svært trafikkert led som Oslofjorden med fare for å gå tom for diesel. HVordan tror du barna ville opplevd å gå tom for drivstoff midtfjords?

Man kan ikke basere seg på at rednignsskøyta kommer og sleper en i sikkerhet om en går tom for drivstoff. Skøyta kan meget vel være opptatt med viktigere oppdrag som må prioriteres.

Vi er sikkert ulike - jeg setter sikkerhet foran alt annet på sjøen, og i følge kona er jeg nok halvhysterisk der :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...