mikkel Startet 9.Juli.2010 Del på Facebook Startet 9.Juli.2010 Jeg har byttet teak-håndrekkene på dekk (har dessverre ikke bilde), og har forsenket boltene som holder dette på plass - likt som det var på de jeg fjernet. Så har jeg kjøpt teakplugger i riktig dimensjon, og har tenkt å sette disse nedi hullene for å dekke boltene/fylle hullene. Så langt er alt greit. Men - bør/skal/anbefales det f.eks å lime eller på annen måte behandle disse pluggene/hullene før montering? Jeg har ikke planlagt å ta dem opp igjen med det første, samtidig som jeg gjerne vil at det blir så vanntett som mulig. Noen som har erfaring/gode forslag å dele med meg? Mvh. Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.Juli.2010 Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Du limer de, gjerne epoxy-lim. Sørg for at det er 2-3 mm eller mer fra treverket til skruehode. Pluggen settes med ved i samme retning som i håndrekken. Puggen kappes etter at lime er herdet. Bruk stemjern og fjern så det stikker opp 0,5 - 1mm. Resten tar du med sandpapir. Behandling som olje eller lakk tar du til slutt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
mikkel Svart 9.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Høres bra ut - will do. Takk for råd :) Mvh. Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.