Jump to content

Sprekk skade på AL320


mwftw

Recommended Posts

Jeg har en AL 320 som har fått en sprekk skade i akterspeilet, og en annen sprekk bak i båten. Dette gjørat den tar inn vann, som gjør båten ukjørbar.

Rotasjonstøp Norge AS som har laget båten har 5 års garanti mot sprekker og misfarge, men de gikk konkurs i 2008. Vi skal henvende oss til forhandleren, men motoren er gjort om til 15 hk, så det er vell en ting han kan stoppe oss på.

Noen forslag til hva vi kan gjøre? (Seriøse svar, ingen fiks det bare selv svar)

 

Takker for svar! :)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei du, jeg har også en AL 320 med sprekk i akterspeilet. Det er en svakhet i båtene som gjør at det sprekker. Jeg har skjekket ut hva jeg skal gjøre med garantien. Jeg ringte til Rotasjonstøp Norge Konkursbo, da snakket jeg med en advokat som fortalte at formene er solgt til noen på sørlandet, så det er ikke noe å gjøre med garantien tror jeg, men på River sin nettside står det hvordan man kan fikse sprekkskader:)

PS: 15 hk har ikke noe med saken å gjøre. Min er godkjent for 15 hk. regner med at din også en det.

Link to post
Share on other sites

Tenkte å kjøpe denne båten, ble litt skremt nå... Er det vanskelig å fikse? Gjelder dette river, isy, hasle summerfun? Bør jeg holde meg unna denne båten?

 

Har bare hørt om skaden på AL 320, ikke river, isy eller summerfun. har en kompiss med en summerfun, han har ikke opplevd noe.

Tror ikke det skal vere så vannskelig å fikse heller, man må lodde det sammen igjen. Og båten er kjempemorsom å kjøre så det er ikke grunn til å holde seg unna den av den grunn.

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Vi har en AL320 og den har problemer med at den tar inn vann ved akterspeilet.
Vi brukte sikaflex sist, uten hell. Skruehullene er for store, så jeg vurderer å fylle de med epoxy og drille nye mindre hull senere.
Noen som har forslag til løsning?
Eller noen som har forslag til hvor jeg kan kjøpe en "løsning" for selvlensplugg eller hva det nå heter?

(Guttungen er skikkelig skuffet. Han har spart i laaaang tid til denne båten og denne sommeren har han ikke fått brukt båten i det hele tatt.)

Alle forslag taes i mot med stort takk!!!

Mvh Erik og Tobias

Tobias akterspeil utvendig.jpg

Tobias inni jolla.jpg

Tobias jolle nr3.jpg

Redigert av Skazy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for godt tips.
Hullene våre er liksom gjort allerede. Liker ikke å skjære disse enda større, og vi må jo ha gjennomføringer her???? Altså vannet må jo ut.
Vi kan jo ikke bare lukke det heller?
Vi sliter med å få den hvite plasten til å sitte skikkelig fast i båten. Denne har jo det røret som leder vannet ut fra inne i båten.
Håper jeg forklarer godt nok.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi endte opp med å bruke Biltemas to komponent epoxy-lim.
Renset alt skikkelig først, før vi satte inn allle hull godt med lim, så alle sprekker med lim....
Og nå...
Hipp hurra!!
Båten virker helt tett og de forskjellige typene med plast later til å sitte sammen som støpt.
Vi har testet ved å bruke båten i ganske store bølger og etc.
Håper dette holder lenge. 
Løsningen ser ikke noe videre vakker ut, med tanke på at fargene ble ganske feil på limet, men pytt pytt.
 

Link to post
Share on other sites

Skazy skrev for 1 time siden:

Båten virker helt tett og de forskjellige typene med plast later til å sitte sammen som støpt.
Vi har testet ved å bruke båten i ganske store bølger og etc.

 

Det var jo godt å høre at det endte bra :flag_bp:. Var trist jo trist å høre at junior ikke fikk glede av hele sesongen 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...