Paradoxo Startet 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2010 Heisann jeg fikk email og de var villig til å bytte en 55 mot min 25 yamaha DM.. synes dette hørtes rart ut.. men hva ville dere gjort og evt om det er noen som har noe erfaring med disse. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Helge66 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 (redigert) Solgte nylig min gamle motor til denne forhandler, koblet av motoren hos dem så det ble litt prat, virket på meg som en veldig seriøs person og oppgjør var på plass umiddelbart. Redigert 16.Juli.2010 av Helge66 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Men får du med papirer på motoren? evt kvittering Sitér dette innlegget Link to post
Helge66 Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Nå solgte jeg og ikke kjøpte, men regner med at du får det. Han prøvekjører sikkert motorene og har også sikkert erfaring for hva som bør sees på mht fabrikat og årgang. Jeg fikk betaling via nettbank og det kom som avtalt. Du får sende en e-post og spørre om han har noe som passer deg så kan du sikkert få litt mer informasjon om klargjøring som utføres før salg. Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Takk for ett godt svar :D Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 4.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2011 Noen flere som har erfaring fra denne forhandler? Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Sinten Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Eg lurar òg på om det finst fleire som har erfaring med desse. Dei har jo mange motorar til sals på finn for tida, og det til ein bra pris òg... Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Teerex Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 De har sjelden inne de motorene som averteres på finn er mitt inntrykk. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
AndersMoss Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 jeg har samme inntrykk som "teerex" kjøpte motor av de i fjord høst, da skulle jeg kjøpe en 50hk av de, ventet i ca6 uker så ringte han tilbake og sa at jeg kunne slenge på en tusenlapp å få en 60hk istedet, 1000kr for 10hk ekstra er greit for meg :),jeg test kjørte motoren på land når vi kom hjem, synes den virket litt rar da men tenkte det ville løse seg når den kom på vannet. jeg har i dag hatt motoren ute for første gang på vann og det viser seg at enten topppakning var gåen eller så må den dra vann inn via undervannshuset, noe er ihvertfall galt, motoren gikk veldig bra på tomgang når vi startet den så etterhvert som den ble varmere så begynte den å slå/feiltenne så den kvelte seg. ringte han nå nettopp, etter min mening så er det jo en garantisak, jeg skulle ringe tilbake om 2 uker onsdag 11. så da får vi se hvor real han er Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 skulle kjøpe motor fra de i fjor. 60hk Yamaha. Overførte 1000,- i håndpenger. Ringte så etter vel en uke og spurte hvordan det lå an med levering. De hadde da oppdaget feil på blokka slik at den ikke var brukbar uten overhaling. Ble da tilbudt en litt nyere Evinrude 70hk til litt mer penger , noe jeg avslo. Håndpengene ble returnert uten videre om å men. Så, selv om ting gikk litt skeis så syns jeg ga de et greit inntrykk. Så kjøpte naboen motor derfra til sønnen sin, en 50hk Yamaha 93 modell. Mottok motoren som viste seg å være et sørgelig syn. Biter manglet fra bunndekselet, generelt oppripet og stygg. Og den er nok mer 87 modell enn 93. Her er propellen som OG omtalte som noe sånt som "ikke strøken men fullt brukbar" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 svindlere med stil ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Honduras Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Det ligger vel i navnet hva man kan forvente. Outboard Graveyard. Disse motorene er jo på gravens rand. Propellen er jo brukbar hvis man skal piske mye krem, regner med at det kaviterer greit med den... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
AndersMoss Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 grunnen til at det heter outboard graveyard er et de kjøper opp ødelagte og godt brukte motorer for så å fikse de opp, jeg ga 18900,- for den 60hk Evinrude så det er klart jeg forventer at den skal være i 99% topp stand teknisk, utsende er en annen sak Sitér dette innlegget Link to post
AndersMoss Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Jeg kom akkurat på det at i fjor når hi prøvde den på land for først gang så sjekket vi tenpluggene, der satt det sån typ mercury tenplugg. Sån helt flat. Dette er en evinrud Sitér dette innlegget Link to post
AndersMoss Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Joda. jeg ringte han på onsdag. og kjørte inn med motoren og han var veldig medgjørlig, han trodde kanskje det var en innbytte motor som han bare hadde startet opp og sett fungerte, den går jo veldig fint på tomgang når den er kald. på fredag ringte han igjen og da var det bare å hente motoren, da jeg spør hva som var galt sier han, ingenting den var bare veldig galt innstilt på gass og gir spakene. hmmmm mulig han har rett. han ville ha en 500lapp når jeg henter den siden det ikke var hanses skyld. greit nokk men da skal jeg test kjøre den i tank før jeg tar den med hjem. henter den på mandag Sitér dette innlegget Link to post
WhitePearl Svart 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 Anbefaller å spørre etter reklamasjonsrettighetene du får ved eventuelt kjøp der ;) Jeg fikk ett fnys og til svar på tlf:" Det er ikke butikk å gi det på brukte motorer, men du kan få se den testkjørt i tank". Så jeg la sammen 1+1 og handlet et annet sted ;) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Ser ut til at de nå har skiftet navn til "Seven Seas Marine Parts". Nytt navn, men samme design på logo, samme kontaktperson og samme adresse. Er vel greit å nulle ut reklamasjonsrettigheter etc. med jevne mellomrom? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Lars K Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Samme tenkte jeg også... Synes også det er altfor dyre gamle motorer de aveterer på Finn. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Fikk i dag tilbud på en brukt forgasser til en 40hk Johnson 1986.... 3000,- Fikk samtidig tilbud fra en annen påhengerslakter et annet sted i landet.... 600,- Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.