froesak Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 Hvis man kjøper en 8-10 hk utenbords med styrekult kan man få kjøpt noe universal kontrollboks Gass/gear som kan monteres på så man slipper gå bak i båten for og regulere gass og gir?? har tenkt på en 8 -9,9 hk 4 takt av merket suzuki-mercury eller tohatsu på båten til junior. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jada det finnes. Kontrollboksen er "standard" det er gir og gasskabeltilkoblingene som må kjøpes til den motoren du har/velger. Det finnes overganger som gjør at du for eksempel kan bruke gir og gasskabel fra Yamaha og over på Mercury. Dette er mye billigere enn å bytte kabelen (kabelen er jo egentlig en vaier i strømpe) Har du ikke gir/gasskabel kjøper du bare til den motoren du trenger. Nyere Mercury, ihvertfall 9.9 4takt har et eget kit som du må kjøpe for å montere fjernkontroll (gir/gass via kabel/vaier) og styring. Det kitet er ganske dyrt, og krever en del ombygging av motoren. Dette gjelder Mercury med gir og gass i styrekulten. Alt dette plukkes vekk og man monterer inn nye fester og en del ræl. Og det settet MÅ man ha hvis man har en Mercury 4takt med gir/gass i styrekulten :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
froesak Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 noen som vet hva det koster og få gass/gir på en 8 hk yamaha 2010 mod 4 takt trengs det noe spesielt ombyggingsett til den? Sitér dette innlegget Link to post
Henry. Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Dette har jeg akkurat kjøpt. Ser på regninga nå. 2 vaiere kr 579. 2 braketter 412,- kontrollboks m/starnøkkel 1840, Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Takker. er ikke el start på denne så jeg kan sikkert bruke en annen kontrollboks uten det.. Kan jeg spørre hvor du kjøpte det? Sitér dette innlegget Link to post
Henry. Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Jeg kjøpte på West System Bryn i Oslo. Siden jeg bor i oslo er det lettest å handle i nærområdet . Blir det noe tull reiser jeg bare ned og får den hjelp jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.