luka Startet 11.Juli.2010 Del på Facebook Startet 11.Juli.2010 Mitt sjøkart viser seilingshøgd på 13 m under brua, men eg har lest i dette forumet 12,5 meter. Sjølv har eg ein First 28, 1982 mod, med mast over vatnet målt i dag til 11,40 meter + Windex. Kva fortel karta dykkar om brua over Kulleseidkanalen? x Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Minstedybden i kanalen er 4 meter og på det smaleste er den 8,8 meter bred. Fri høyde under broen er 12,5 meter. Vær oppmerksom på strømmen i Kuleseidkanalen. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Poseidon Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 Det kan nevnes at jeg går gjennom kanalen med POSEIDON II, som har dybde 3,00m, bredde 6,02m og høyde 12,5 meter; men det bør ikke være for meget motgående trafikk Slik ser det ut når man nærmer seg broen fra vest. Den nye broen er noe høyere enn den gamle, men der satt i sin tid en skomaker som brovokter og han vippet opp broen når høyere båter ville gjennom. Det er ikke akkurat noen overflod med plass langs styrbord side. Det skal være en veldig smal båt som skal passere langs vår babord side. Det kan nok være fornuftig å holde omtrent midt i løpet Endre ser ut for å være meget skeptisk til om våre 12,5 meter skal smyge under brospennet Det er helt nydelig å gå gjennom Kulleseidkanalen, men på sommerstid kan det ligge båter langs kanalsidene - og de ville muligens bli noe smalere etter at vi hadde passert Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.