Jump to content

Kulleseidkanalen, bømlo

luka

Recommended Posts

Mitt sjøkart viser seilingshøgd på 13 m under brua, men eg har lest i dette forumet 12,5 meter. Sjølv har eg ein First 28, 1982 mod, med mast over vatnet målt i dag til 11,40 meter + Windex.

Kva fortel karta dykkar om brua over Kulleseidkanalen?

x

Det kan nevnes at jeg går gjennom kanalen med POSEIDON II, som har dybde 3,00m, bredde 6,02m og høyde 12,5 meter; men det bør ikke være for meget motgående trafikk :giggle:

_img_7248.jpg

Slik ser det ut når man nærmer seg broen fra vest. Den nye broen er noe høyere enn den gamle, men der satt i sin tid en skomaker som brovokter og han vippet opp broen når høyere båter ville gjennom.

_img_7235.jpg

Det er ikke akkurat noen overflod med plass langs styrbord side.

_img_7234.jpg

Det skal være en veldig smal båt som skal passere langs vår babord side.

_img_7262.jpg

Det kan nok være fornuftig å holde omtrent midt i løpet :crazy:

_img_7250.jpg

Endre ser ut for å være meget skeptisk til om våre 12,5 meter skal smyge under brospennet :saint:

Det er helt nydelig å gå gjennom Kulleseidkanalen, men på sommerstid kan det ligge båter langs kanalsidene - og de ville muligens bli noe smalere etter at vi hadde passert :giggle:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...