pyrre Startet 11.Juli.2010 Del på Facebook Startet 11.Juli.2010 hei! har en volvo aq130 b23 som ikke vil starte var ute med den i dag, den startet og gikk helt fint, helt til jeg komm til land, da merket jeg at den gikk litt tungt på tomgang. tenkte ikke noe mere på det da, men nå når jeg skulle starte igjenn så vil den ikke. starteren går, men ikke noe mere skjer. første gang jeg prøvde å starte så hørte jeg at den tente (startet nesten), men etter det virker det håpløst noen som vet hva dette kan være? er kjempeglad for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 sjekk stiften og jordingen til kondensatoren på fordeleren nytter ikke det kan det være coil - tennplugger - tennpluggledninger - fordelerlokk - rotor Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FjordHT Svart 11.Juli.2010 Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 (redigert) Undersøk om du har gnist først :) Edit Er ikke aq130 en b20 motor? B23 er vell aq140b og aq145 hvis jeg ikke husker helt feil... Redigert 11.Juli.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2010 stemmer nok at den heter aq145 ja Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Mener fortsatt det er greit å finne ut om det er gnist, hvis du har gnist er spørsmålet om den kommer til rett tid(kan den ha hoppet over på registeret) eller er gnisten for dårlig til å gjøre jobben. Er det ikke gnist, er pluggene bra? skade på ledninger, på tide med nye deler til fordeler? coil? ledninger til coil og tenningsdeler? Hvis alt dette er iorden, er det da ok kompresjon i motor? Du sier starteren går, tar det nesten for gitt at den går og motoren turner rundt(at starteren slår inn)? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 (redigert) Får den bensin da ? dram litt rett oppi gasseren og se om den fyrer (går det å dramme på sånn drittgasser med peilepinne/Stromberg ? )ev litt startgass for å høre om den tenner. Kan være at bensinpumpa begynner å bli sliten. Redigert 12.Juli.2010 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.