Kjellemann Startet 6.September.2004 Del på Facebook Startet 6.September.2004 Heisann! I forbindelse med omregistrering av båten, har jeg valgt å endre båtens navn. Nå ønsker jeg at navnet skal være pent satt på båten ( pen skrift m.m.). Er det noen som har noen gode råd på hvordan jeg skal gjøre tingene for å bli fornøyd? Ønsker mange og gode råd. Hilsen Kjellemann Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Slike firma finnes over alt, bruk gule sider i telefonkatalogen. Jeg brukte et lite firma som heter: Leth Olsen reklame i Bjugn / Sør-Trøndelag. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Piruto Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hvordan hadde du tenkt at det skulle se ut? Jeg tenker på om du vil bruke folie , selvklebende bokstaver, plankebit med utfreste bokstaver el. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellemann Svart 6.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hvordan hadde du tenkt at det skulle se ut? Jeg tenker på om du vil bruke folie , selvklebende bokstaver, plankebit med utfreste bokstaver el. Jeg kunne helst tenke meg en plankebit med utfreste bokstaver, andre alternativ er "kalligrafiske" bokstaver. Hilsen Kjellemann Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Jeg kunne helst tenke meg en plankebit med utfreste bokstaver, andre alternativ er "kalligrafiske" bokstaver. Da tar du turen til et lokalt snekkerverksted, de har freseutstyr til å kunne gjøre det meste. Ikke vil det koste all verden heller....- Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Fenix Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Da tar du turen til et lokalt snekkerverksted, de har freseutstyr til å kunne gjøre det meste. Ikke vil det koste all verden heller....- Men ta deg bryderiet med å sjekke pris et par steder. Her finnes ingen listepriser og konkurransen er ikke allverdens. Prisene kan variere veldig, enten det handler om tre eller plastikk. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hej Kjellemann ! vi snakkade om navnskilter i tre i vintras........ her er en link https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...73413726;start= kansje finner du något tips der ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Jeg kunne helst tenke meg en plankebit med utfreste bokstaver Hei. Den jobben gjorde jeg self i våres selv om jeg ikke er noen snekker. Først fant jeg noen bokstaver jeg likte på PC'en og printet dem så ut i passe størrelse. Deretter ble de overført til teakbrettet med blåpapir. Så var det å gå igang med å skjære/frese bokstavene ut. Jeg dro til Europris og kjøpte en overfres til kr. 199,- pluss et sett med freser til kr.99,-, altså tilsammen kr.298,- ! Etter en del testing på en annen plankebit, gikk jeg igang med å frese 3mm dype bokstaver. Så fyllte jeg bokstavene med svart Bengalakk, mange strøk. Jeg dyppet bare penselen i lakken og nærmest dryppet det ned i de utfreste bokstavene. Forsiktig så du ikke kommer utenfor. (her er det ennå ikke nok svart lakk) Så var det å olje over med mange strøk Benarolje (vått i vått, 7 - 8 strøk) og til slutt 3 strøk med Jotun Clipper II blank lakk. Da ble resultaten som på det siste bildet. Verd et forsøk? En kan jo teste hele prosessen for en bokstav på baksiden først? Det gjorde jeg heldigvis til jeg lærte å bli stø på hånden! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 I emne-oversikten finnes det en del tråder om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 I emne-oversikten finnes det en del tråder om dette. Selvfølgelig... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.