Jump to content

Mercury 75hk 1998 drypper bensin

larsit

Recommended Posts

Hei!

Ser det har vært noen spørsmål angående båtmotorer her inne tidligere, og jaggu er det noen flinke sjeler som har komt med svar og, derfor prøver jeg meg også.

Har en Mercury 75 hk 1998 model, denne har en tedens å dryppe ut av forgasserene når den blir tiltet helt opp etter bruk. dette er en 2 takter med 3 forgassere.

Forgassere har jeg nå åpnet og bøåst gullende reine, og fått nye pakninger, nåle ventiler er også sjekket og funnet ok.

Flotør kontrollert og justert minimalt, da de var nesten helt ok.

allikevell etter dette drypper det ut av forgasserene når jeg tilter den helt opp.

Har prøvd å provosere forgasserene ved å klemme hardt på "pumpeballen" på slangen, uten at det kommer mer bensin ut av forgasserene.

Har kikket litt i manualer og "idle mixture screw" var på min 3,5 tørn åpen, mens manuelen sier 1,5 +-1/4. Dette er justert ned uten noe forskjell.

Det kan se ut som om det er mye olje i det som drypper ut av forgasserene, mørk på farge.

Har foresten egen tank for totaksoljen, med tilhørende pumpe.

Kan det være at den feks får formye olje som på en eller annen måte ligger seg i kammeret ved reeds ventilen for så å dryppe ut når jeg tilter den?

Tar gjerne en brain storming på denne.....

Mvh

larst

Redigert av larsit (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...