båtmann28 Startet 12.Juli.2010 Del på Facebook Startet 12.Juli.2010 (redigert) hei, skulle ut med båten i dag for å tue inn en annen båt med motorstopp... da jeg hadde kommet meg ut av havna og skulle legge båten opp i plan, ville ikke motoren få opp turtallet, stoppet vel på rundt 3000 o/min. Hvis jeg setter motoren i fri og så ruser den, får jeg fullt turtall. men altså ikke når det er belastning... hva kan dette være? på forhånd takk Redigert 12.Juli.2010 av båtmann28 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 hei. er det diselmotor kan det godt hende det er luft i systemet. mathias Sitér dette innlegget Link to post
båtmann28 Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 nei,det er en bensinmotor Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Åpner gasserne fullt, slik som dem skal? kan noe ha forflyttet seg hær? Evt kan det være alt fra dårlig drivstoftilførsel til tenningsproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 kan jo være sot på insugs ventilen også da Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 tett bensin filter Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Høres veldig ut som et problem med bensin tilførselen. For å ruse den opp på tomgang kreves veldig lite bensin, kontra det å få opp turtallet med full belastning. Dette kan kan komme av flere ting. Rusk i forgassere (sjekk dyser), tett bensinfilter, at den suger luft mellom bensinpumpe og tanken. Har opplevd lignende også med dårlig bensin med mye kondens og annet rart. Men vil du sannsynlig ha mer variabel gange. Sitér dette innlegget Link to post
båtmann28 Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 takker for alle innspill, får bevege meg ned i båten etterpå og se om jeg finner ut av noe... om ikke annet så er det jo koselig med en tur i bukta selv og ikke været er helt topp Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 ligger baaten i omeraadet i sandefjord kan jeg sikkert hjelpe deg om du trenger hjelp vi kan jo snakkes paa privta mld og Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.