nordan family 27 Startet 12.Juli.2010 Del på Facebook Startet 12.Juli.2010 Innstallerte en ny Ray c-120 i vinter. Nå i ferien merker jeg at den restarter seg av og til. Den slår seg av og på igjen, slik at det ser ikke ut til å være strømmen det er noe feil med. Er dette normalt? Er det software feil? snakker den ikke med kartet? Noen som har erfart noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 Er den kjøpt i Norge - ring Belamarin. De er alltid service innstilte. Høres for meg ut som et SW problem Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Ja - kjøpt i Norge (Malfix i Oslo). Belamarin skal kontaktes i dag eller i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Bare et skudd i blinde her - men har du sjekket spenningen inn til plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Ser du noe sammenheng med bruk av annet utstyr? F. eks vinduspussere eller at kjøleskap slår seg på? I såfall er nok spenningen lav og ligger på grensen av hva plotteren klarer. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Eller en dårlig/løs kobling som glipper innimellom Sitér dette innlegget Link to post
spjærøykrysser32fot Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Hadde det samme problemet og det var tørre batterier..dårlig spenning. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Dette skjer jo når motorene går - så det skulle være bra spenning. Og plotteren starter igjen - hvis strømmen ble borte (og kom i gjen) ville vel plotteren forblitt av frem til jeg skrudde den på igjen? Belamarin foreslo softwareoppgradering, men måtte enten laste ned selv eller gå igjennom forhandler. Nå har jeg ikke riktig brikke jeg trenger for å flytte nye data til plotteren, så det får bli etter ferien. Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 (redigert) hei bare et long-shot tips: hadde et liknende problem på min Furuno plotter kjørte radaroverlay på plotterbildet,men radaren slo seg av hele tiden så kom den på igjen og gikk ca ett min, så gikk den av igjen?? fant ut at den stod i en watch mode beregnet for langturer: den tar et scan med faste/justerbare intervaller for så å slå seg av igjen dette er en slags power management funksjon for å spare strøm kan du ha det samme problemstilling ,bare på plotteren ? fant det under watch....som i vakt løsninger ala ankringsvakt etc lykke til mvh Leif Redigert 14.Juli.2010 av christensenleif@msn.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Skal sjekke det. det har kun skjedd på langtur, men uten radarkabelen tilkoblet. Riktignok ved noen anledninger uten at det har vært særlig distanse mellom tilfellene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.