LENB Startet 13.Juli.2010 Del på Facebook Startet 13.Juli.2010 Hvor kan man kjøpe mekaniske ankervinsjer? Altså ikke elektriske. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Da tror jeg kanskje at du har et problem, for de fleste vil vel ha en som gjør jobben elektrisk. Må nok ut på bruktmarkedet da. Jeg har en manuell Simpson Lawrence fra 1946 på båten, men den skal vekk når det er penger til det. Båten driver jo på land før ankeret er oppe, for denne vinsjen drives av et spett. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Twilight Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Her er i hvert fall en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Ja, har sett den på go2marine, men syns den var noe dyr Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 (redigert) Tipper denne vil ligge på i underkant av 10 tusen med frakt og mva, og tror du skal lete lenge etter en ny vinsj med akseptabel kvalitet til mye lavere pris enn det... Husk på at mye av "kostnaden" er montering, og det er jo dumt å kjøpe noe med så dårlig kvalitet at du får hele den jobben to ganger. Bruktmarkedet er jo som nevt tidligere i tråden et alternativ, evt. en kone med lange armer og sterk rygg men det kan jo også bli langt dyrere enn man hadde tenkt seg over tid. Redigert 13.Juli.2010 av Twilight (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 (redigert) De fleste (alle?) elektriske vinsjer kan vel også betjenes manuelt. Hvis man kan finne en elektrisk vinsj der motoren har tatt kvelden på bruktmarkedet? Redigert 14.Juli.2010 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Jeg har en slik Lofrans Royal manuell winch liggende hjemme. Jeg har vært veldig fornøyd med den, men byttet den ut med en elektrisk i vinter for å gjøre livet litt enklere for en gammel mann. Jeg har foreløpig ikke bestemt meg for om jeg skal beholde den gamle i mitt reservedelslager. Jeg kjøpte en ILAS Admiral (jeg ville gjerne at den skulle ligne mest mulig på den gamle). Den er selvfølgelig en drøm å bruke, men byttet satt langt inne. Lofrans Royal winchen er dobbeltvirkende og enkel å bruke, mens den manuelle reserveløsningen på Admiralen kun er enkeltvirkende. Denne funksjonen har jeg ikke forsøkt foreløpig og håper jeg ikke for behov for den. Mens jeg skriver dette er den nye winchen i bruk - d.v.s. jeg ligger på svai (jeg har forresten også tatt i bruk en genial kjettingkrok jeg fant hos Seatronic - ikke noe mer gnissing av kjetting i rulle). Eivind Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Hvorfor bruker du ikke vinshen på seilbåten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.