Jump to content

Båtfestivalen i Ålesund

S/Y Emma

Recommended Posts

Lurte og på å gå, allerede i kveld, men vart no berre dritver, bedre imorgen muligens.Blir kanskje innover fjordene med meg,muligens Geiranger, men kursen er ikkje helt satt ennå...men trur d begynner å bli en del folk i byen. til du som skal over revet, ganske grei vindretning der no, du får,n rett i raua, så da er d berre å la d stå til..bor rett inn forbi...

til du som skal over revet, ganske grei vindretning der no, du får,n rett i raua, så da er d berre å la d stå til..bor rett inn forbi...

Retninga er grei, men båten står på land enda, og jeg sitter å venter på floa for å sjøsette. Det blir det først seint i kveld, og så blir det noen småærend i morgen før vi får kastet loss. Ser av medlingene at det skal friske seg opp til 10 m/s utpå dagen i morgen, og da spørs det hva mannskapet aksepterer. Tror nok det skal gå greit hvis det blir rolig i natt.

Har akkurat sett 2 vermld. den som bruker å vere mest truverdig, hadde styrke 12, fra liten kuling ned i frisk bris, så eg regner med at d blir litt rolegere imorgen, bedre sikt iallefall.Elles så kjem han nok til å roe seg ned inatt.Blir d til eg går innover i fjordane, så er det mukje rolegere når en kjem innom vegsundet på denne vindretninga her.

Kjekt med båtfestival, men eg har med noen "yngre" matroser som liker seg bedre i litt rolegere farvatn!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...