Enzo Startet 13.Juli.2010 Del på Facebook Startet 13.Juli.2010 Er det slik at følgende skal skje. Laderen går først i BULK, her skal spenningen stige gradvis til den når la oss si 14,4V , når den har nådd dette så faller den 0,15V til la oss si 14,25V og er i ABSORB, 14,25V holder den stabilt fra den faller fra bulk til den går over i FLOAT ? og da faller den til det man har satt den til , la oss si 13,5V Alt dette målt på batteripolene ? Hvordan er temperaturkompensasjonen, la oss si at den skal ha 14,4V på 20grader temp, hvor mye skal da inn om tempen nærmer seg 30grader på batteriet ? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Det ser ikke ut som noen her har nok kunnskap til å gi deg et fornuftig svar. Sønnak har noen opplæringsdokumenter som du kan se på: http://sonnak.com.loopiadns.com/om-exide/batterikunskap Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Den biten med en senkning med 0.15V rett etter oppnådd 14.4V (eller liknende avhengig av preferanser og rammebetingelser) har jeg aldri hørt om. Etter min kunnskap er det prinsipielle: 1. trinn maks strøm inntil 14.4V er oppnådd 2. trinn konstant spenning 14.4V inntil en annen betingelse (alt. 1: en viss tid har gått, alt. 2: strømmen har sunket til en bestemt verdi, alt. 4: strømsynkehastigheten - - har minket til en viss verdi) er oppfyllt 3. trinn konstant spenning et sted rund 13.5V i det 'uendelige' ytterlige trinn kan være supply (ligner trinn 3), desulfatering, osv osv. trinn 1 og 2 er identiske med en vanlig stabilisert og selvbeskyttende strømforsyning Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Den biten med en senkning med 0.15V rett etter oppnådd 14.4V (eller liknende avhengig av preferanser og rammebetingelser) har jeg aldri hørt om. Jeg har skrevet om denne måten å lade på, men det var i den tiden det var forbudt å fortelle om noe som Sterling regulatoren ikke hadde. Det er en veldig fin måte å lade på, har jeg erfart i 15 år. Husk at disse parametrene kan justeres. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Hvordan er temperaturkompensasjonen, la oss si at den skal ha 14,4V på 20grader temp, hvor mye skal da inn om tempen nærmer seg 30grader på batteriet ? Normal temperaturkompensering ligger på ca 0,3 volt for hver 10 grader C. Noen batterityper er mer stabile i tillegg til at de er mer fleksible. Noen går derfor for 0,2 volt pr. 10 gr. C. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.