GeirKS Startet 13.Juli.2010 Del på Facebook Startet 13.Juli.2010 Hei, har en Eber Airtronic D4 som i følge Termomarin aldri går i stykker. Denne har gjort det likevel. Den gir feilkode 48, Drivstoffpumpe. Pumpen måler jeg til ca. 10-11 ohm slik som manualen sier. Ledningene ser ut til å være intakte hele veien. Jeg legger merke til at pumpa blir varm når jeg forsøker å starte varmeren, men den tikker ikke (pumpa). Kan jeg testkjøre denne pumpa manuelt? Hvordan virker den egentlig? Kan jeg sette 12V på den eller drives den av pulser? Som kanskje skifter polaritet? Tips mottas med takk. Geir Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Løfter denne igjen, det må da være noen som har plukket på noe slikt? Eller er alle opptatt med ugle-tråden? Geir Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Du må pulse den da skal du høre tikkingen Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Da er det forsøkt og den fungerer, så da er det nok noe annet galt. Tror jeg gir opp og leverer dritten til et serviceverksted. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Frgaus Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Du må sjekke att lednindene inn på pumpen ikke har dårlig kontakt. Ofte feil ved klemmingen av kabelskoen inn til pumpen. Disse bør loddes. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 husk også at pumpa skal monteres i 45 graders vinkel Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Disse to tingene har jeg sjekket, har målt resistansen fra den store fancy kontakten nær varmeren og det er ok. Jeg mistenker at det er noe annet rart med den fordi drivstoffpumpa får spenning mer eller mindre kontinuerlig, og den burde pulse eller i det minste bare gi et par pulser før den gir opp. Skal prøve å slette feilkoder en gang til før jeg leverer den fra meg. Ender nok opp med ny hjerne, litt surt da den er nesten ubrukt. Geir Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2010 Noen som vet om det er meningen at pumpa skal bryte (strøm)kretsen etter hvert pumpeslag, eller blir den bare stående med pumpestempelet i en posisjon til spenningen fjernes? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.