Jump to content

Feilsøking Airtronic D4 dieselpumpe

GeirKS

Recommended Posts

Hei,

har en Eber Airtronic D4 som i følge Termomarin aldri går i stykker. Denne har gjort det likevel. Den gir feilkode 48, Drivstoffpumpe. Pumpen måler jeg til ca. 10-11 ohm slik som manualen sier. Ledningene ser ut til å være intakte hele veien. Jeg legger merke til at pumpa blir varm når jeg forsøker å starte varmeren, men den tikker ikke (pumpa). Kan jeg testkjøre denne pumpa manuelt? Hvordan virker den egentlig? Kan jeg sette 12V på den eller drives den av pulser? Som kanskje skifter polaritet?

Tips mottas med takk.

Geir

Disse to tingene har jeg sjekket, har målt resistansen fra den store fancy kontakten nær varmeren og det er ok.

Jeg mistenker at det er noe annet rart med den fordi drivstoffpumpa får spenning mer eller mindre kontinuerlig, og den burde pulse eller i det minste bare gi et par pulser før den gir opp. Skal prøve å slette feilkoder en gang til før jeg leverer den fra meg. Ender nok opp med ny hjerne, litt surt da den er nesten ubrukt.

Geir

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...