Jump to content

Turtalls problemer med bmc 1.5


kipp36

Recommended Posts

Hei!Har holdt på og rota litt med den gamle dritten av en bmc jeg har.Problemet er det at den har en tendens til og sote\ryke litt under press,dvs de siste 150-200 rpm`a.Har regna ut med proppcalc sjekka med propellen som står på og det stemmer i følge programmet.Når det gjelder giret er det et prm gir som det står 103 på.Så vidt jeg har sett på froumet før betyr det utveksling 1-3,noe som ser ut til og stemme sånn tålig hvis jeg teller manuelt med motoren i gir på 1000 rpm.Full guffe i gir er rundt 2850-3000 rpm,i fri ca 3500.Motoren er i topp stand,fabrikk ny topp,nyoverhala dyser og justert dieselpumpe++(2009).Det jeg lurer på er om noen kan ha forandra pitchen på propellen uten og merka det inn på nytt...går den ann????Mvh Christian

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

jeg turte aldri å kjøre min noe særlig over 2200 rpm når jeg hadde den. Bråker det ikke noe fælt på så høyt turtall?

Uansett tror jeg ikke du burde legge noe særlig krefter i det, er en gammel steinknuser og litt bråk og lukt hører med.

At den ryker svart tyder vel på at den ikke klarer å forbrenne dieselen ordentlig, bare å slå av litt på gassen :yesnod:

har du temp. måler på kjølevannet ?

 

Jon

Link to post
Share on other sites

hei Janoho!jeg kjører aldrig no mer en 2200 jeg heller,har hendt jeg har liggi på 2300-400 på korte strekk i dårlig vær,ellers holder jeg en 2100-2200.Full fart har jeg aldrig kjørt no lenger en 1min til 2min.Er ikke no vits heller,øker med 2 knop fra 2200 til 2800...Bråker ikke så mye før en rundt 2300.Når det gjelder tempratur har jeg ny termostat,nyrensa varmeveksler fra bowman,nytt instrument fra telma med føler.Aldrig opplevd no mer enn 82 grader samma ossen type kjøring.

Mvh Christian.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...