kipp36 Startet 13.Juli.2010 Del på Facebook Startet 13.Juli.2010 Hei!Har holdt på og rota litt med den gamle dritten av en bmc jeg har.Problemet er det at den har en tendens til og sote\ryke litt under press,dvs de siste 150-200 rpm`a.Har regna ut med proppcalc sjekka med propellen som står på og det stemmer i følge programmet.Når det gjelder giret er det et prm gir som det står 103 på.Så vidt jeg har sett på froumet før betyr det utveksling 1-3,noe som ser ut til og stemme sånn tålig hvis jeg teller manuelt med motoren i gir på 1000 rpm.Full guffe i gir er rundt 2850-3000 rpm,i fri ca 3500.Motoren er i topp stand,fabrikk ny topp,nyoverhala dyser og justert dieselpumpe++(2009).Det jeg lurer på er om noen kan ha forandra pitchen på propellen uten og merka det inn på nytt...går den ann????Mvh Christian Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post Share on other sites More sharing options...
Oystein Ny Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Dette høres helt normalt ut alt sammen for meg, tror ikke du får gjort mye med dette. Har samme motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kipp36 Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Takk for svar oystein ny.Har selv hørt mange som har plundra med det.Men hvor mye greier du i gir da? Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Hei, jeg turte aldri å kjøre min noe særlig over 2200 rpm når jeg hadde den. Bråker det ikke noe fælt på så høyt turtall? Uansett tror jeg ikke du burde legge noe særlig krefter i det, er en gammel steinknuser og litt bråk og lukt hører med. At den ryker svart tyder vel på at den ikke klarer å forbrenne dieselen ordentlig, bare å slå av litt på gassen har du temp. måler på kjølevannet ? Jon Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kipp36 Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 hei Janoho!jeg kjører aldrig no mer en 2200 jeg heller,har hendt jeg har liggi på 2300-400 på korte strekk i dårlig vær,ellers holder jeg en 2100-2200.Full fart har jeg aldrig kjørt no lenger en 1min til 2min.Er ikke no vits heller,øker med 2 knop fra 2200 til 2800...Bråker ikke så mye før en rundt 2300.Når det gjelder tempratur har jeg ny termostat,nyrensa varmeveksler fra bowman,nytt instrument fra telma med føler.Aldrig opplevd no mer enn 82 grader samma ossen type kjøring. Mvh Christian. Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 høres ut som motoren din er i topp stand. Litt hvit røyk ved oppstart og lite eller ingenting ved varm motor. Alt ok. Det er en god motor du har der, kommer nok til å holde lenge Jon Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kipp36 Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Takk for oppmuntrene tilbakemelding Janoho,da satser jeg på båtferie fra søndagen bare vinden kunne løya noen dager,så hadde det vert bra.. mvh Christian Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.