Jump to content

Sink anode på propellaksling / Scand Atlantic 32


myrisa

Recommended Posts

Jeg kjøpte i fjor en Scand Atlantic som jeg oppdaget at det var en del hakk i ytterkant på to av propellvingene (små biter som var knekt av). Jeg har tatt ett bilde av propellen, men det er ikke spesielt godt.

 

Jeg er litt usikker på hva som er årsaken til at denne propellen var blitt så hakkete (jeg har ikke snakket med forrige eier om dette), men har slått meg til ro at propellen var gammel og slitt. I våres så kjøpte jeg ny propell (skewback propell), og satte den på vannet. I etterkant så har jeg fått tips om at mest sannsynlig så var den gamle propellen min spist opp p.g.a. galvanisk korrosjon, og at jeg burde ha en anode direkte på akslingen for å unngå dette.

 

Jeg har vurdert å dykke under båten å få påmontert en anode på akslingen, men er dette nødvendig?

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7157/img_0812_1.jpg

Link to post
Share on other sites

Det spørs jo om hvor gammel den forrige propellen var. Ligger båten nå i samme havn? Er det indikasjon på "dårlig strøm" i havna. På bilde ser det ut som om det ikke er plass til sink på akslingen, slik at du må ha en på mutteren og vet du dimensjonen på den? Når skal diu ha båten opp igjen og til sist er det et spørsmål hvor mye usikkerheten plager deg. Vet ikke om du ble noe klokere, men spørsmålet ditt synes vanskelig å svare på

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...