Jump to content

Hvordan kvitte seg med ca 250 liter vann på mest kronglete måte


Windy37GM

Recommended Posts

Hvordan få 250 liter vann ut av båten på mest kronglete måte:

Fyll båtens vanntank heeeeeelt full. Kjør til Smøgen. Finn ut at akkumulatortanken har spjæret på veien og pumpen har tømt vannet rundt omkring i båten. Pass på å søkkvåte all maten, drukne litt elektronikk, søkkvåte alle klærna til begge gutta. Drukne også elektronikken til baugpropellen, sånn at den starter av seg selv og drar båten i alle retninger først når vi er i byen, sånn at nabobåtene tror det er en demonbåt.

 

Sleng så på en tett vannintak for dassen, så er det komplett.

 

Sommerferien 2010 er igang!!

 

Moralen er: Er ikke sikker på om det er noe moral, men kanskje noen fikk en god latter :-)

mvh

bavaria32sport

Nu meget tørrere

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Høres da ut som en ganske normal start på ferien.

Spe på med masse regn, lyn,torden og lekk kalesje, DA er det ferie da :lol:

 

Ta en "lille" der nede. La freden senke seg igjen og nyt sommeren.

 

fortsatt god ferie

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post

Hadde en tilsvarende opplevelse, dog langt mindre dramatisk og mindre vann.. Lå på Øye i Hjørundfjorden i 3 dager forleden helg. Hadde det toppers blandt godt båtfolk. Etter 3 dager med sol og fossefall var tiden kommet for å "seile" inn til byen igjen. Kastet loss og puttret ut fjorden. Tenkte at jeg fikk buksere meg ned i lasterommet og åpne kranen for septik-UT og tømme tanken før jeg nådde byen. Pokker, der var det jaggu fuktig, skvulpet litt nede ved skroget...men ingen dårlig lukt, så jeg våget med til å smake... hmm ferskvann?.. drypp drypp, spruuut fra ferskvannspumpa...løs slangeklemme... Så jeg tenkte jeg fikk kjøre lensepumpa for motorrommet fort som f... Skrudde av motoren for å høre bedre.. Som fryktet sto spruten ut fra skroget bak.. Stoppet lensingen for å komme meg til kai igjen og se hvor mye vann som faktisk var nede i motorrommet.. Mer enn 90 liter kunne det jo ikke være..

Kjørte opp motorromsluka og tittet nedi...tipper det var 40-50 liter der... men motor og alle komponenter gikk klar.. Kjørte lensepumpa på ny og spruten sto opp av motorrommet.. "det var da som søren..." tittet nedi en gang til og ser at plastrøret ut fra pumpa var brukket rett av... pumpa pumpet alt vannet rundt i bunnen av motorrommet...Trykket fra pumpa hadde revet av det siste som holdt pumpe og slange sammen.. Den manuelle pumpa fikk sin ilddåp, funka som bare det.

 

Kom på etterhvert at ferskvannspumpa hadde jobbet en gang /20 minutt i løpet av helga uten at vannet var tappet i forkant.. trykkfall grunnet lekasje... som igrunn må være moralen her.

Altså, jobber ferskvannspumpa uten at du tapper vann, så har du et trykkfall som kommer av lekk vannopplegg.

Dette var også straffen for at jeg skufflet unna daglig visuell kontroll av motorrommet...

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...