mabelle Startet 15.Juli.2010 Del på Facebook Startet 15.Juli.2010 Hei, og takk for allerede mange gode svar og innspill her på forumet. Jeg har en 1GM10 Yanmar Diesel som trenger sitt vedlikehold. Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hva det egentlig består av. Hva må gjøres årlig, og hva må man holde øye på? Det jeg vet foreløpig er: - Oljefilter, årlig (men må jeg tømme motoren for olje før jeg skifter filter? Evt. hvordan tømmes oljen?) - Sinkanoder, ved behov (men hvilke, og hvor sitter de?) - Diesel filter (hvordan, og hvor ofte?) - Slanger, ved behov (men kan alle slanger skrus av, og erstattes uten videre?) - Generellt renhold og forebygging av rust. Har funnet Yanmar "Service Manual" og "Operation Manual" (fra www.cascadeengine.com), men her er ting beskrevet for folk med betydelig mer kunnskap enn meg. Finnes det andre manualer som er mer egnet? Har forsøkt å søke litt i forumet, men ikke klart å finne det jeg ser etter. På forhånd tusen takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
haakki Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Hei, og takk for allerede mange gode svar og innspill her på forumet. Jeg har en 1GM10 Yanmar Diesel som trenger sitt vedlikehold. Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hva det egentlig består av. Hva må gjøres årlig, og hva må man holde øye på? Det jeg vet foreløpig er: - Oljefilter, årlig (men må jeg tømme motoren for olje før jeg skifter filter? Evt. hvordan tømmes oljen?) - Sinkanoder, ved behov (men hvilke, og hvor sitter de?) - Diesel filter (hvordan, og hvor ofte?) - Slanger, ved behov (men kan alle slanger skrus av, og erstattes uten videre?) - Generellt renhold og forebygging av rust. Har funnet Yanmar "Service Manual" og "Operation Manual" (fra www.cascadeengine.com), men her er ting beskrevet for folk med betydelig mer kunnskap enn meg. Finnes det andre manualer som er mer egnet? Har forsøkt å søke litt i forumet, men ikke klart å finne det jeg ser etter. På forhånd tusen takk for all hjelp! Tror kansje at du bør få en bekjent eller et firma til å hjelpe deg. Evt klikk deg inn på Yanmar.no Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.