lasseolsen Startet 15.Juli.2010 Del på Facebook Startet 15.Juli.2010 Hei, har et mysterium med min Mercruiser 4,3 EFI. Starter som ett skudd hver gang, kan putre rundt i en time eller to eller fire!. Drar på litt og kjører en stund i høy hastighet. Når jeg drar av igjen så begynner den å fuske, for så å kvele seg helt. Jeg må da vente i 15 minutter ca så starter den igjen. Kjører da som oftest rolig tilbake til båtplass og ofte stopper den igjen da jeg setter den i nøytral på båtplassen. Det er ikke temperatur eller vann i bensin. Håper på tips. Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Det kan være coilen som går varm og svikter, men jeg vet ikke helt om den blir varmere av å kjøre hardt. De kunne ihvertfall opppføre seg slik i "gamle dager". Prøv å finne ut om det er tenning eller bensin som er problemet. F.eks ved å prøve med startgass når den ikke vil starte igjen. Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 19.Juli.2010 Del på Facebook Svart 19.Juli.2010 Mener å huske at denne motoren har kjøling av bensinen. Sjekk om denne virker skikkelig. Gjør den det ikke, kan du få dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
lasseolsen Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Da sier mekanikeren at det er ødelagt coil. Vi får se om han har rett... Kjøling av bensin? Er du sikker, har jeg aldri hørt om. Hvorfor må den kjøle? Blir vel ikke varmet opp den? Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 (redigert) Kjøling av bensin? Er du sikker, har jeg aldri hørt om. Hvorfor må den kjøle? Blir vel ikke varmet opp den? Hei Ja jeg reagerte også første gang jeg fikk høre det, men leste an laang tråd i en amerikansk utgave av båtplassen, om det emnet. Det var også vedlagt en tegning av hvordan kjølingen var lagt opp. Jeg har desverre ikke greid å finne tilbake til det innlegget De første EFI motoren hadde ikke denne kjølingen av bensinen og opplevde en del problemer som du beskrivSkal lete litt til etter på bilde og innlegget, så kan du lese det selv. Jeg er ikke mann for å huske helt hvorfor bensinen ble varm. Fant denne linken http://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=MER861267A+1&ptype=&Engine=&Model= Så kan du se hvordan bensinkjøleren ser ut Redigert 22.Juli.2010 av DC6500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.