Jump to content

Mercruiser 4,3 EFI stopper etter høy fart.

lasseolsen

Recommended Posts

Hei, har et mysterium med min Mercruiser 4,3 EFI.

Starter som ett skudd hver gang, kan putre rundt i en time eller to eller fire!. Drar på litt og kjører en stund i høy hastighet. Når jeg drar av igjen så begynner den å fuske, for så å kvele seg helt. Jeg må da vente i 15 minutter ca så starter den igjen. Kjører da som oftest rolig tilbake til båtplass og ofte stopper den igjen da jeg setter den i nøytral på båtplassen.

Det er ikke temperatur eller vann i bensin.

Håper på tips.

Kjøling av bensin? Er du sikker, har jeg aldri hørt om. Hvorfor må den kjøle? Blir vel ikke varmet opp den?

Hei

Ja jeg reagerte også første gang jeg fikk høre det, men leste an laang tråd i en amerikansk utgave av båtplassen, om det emnet. Det var også vedlagt en tegning av hvordan kjølingen var lagt opp. Jeg har desverre ikke greid å finne tilbake til det innlegget :confused:

De første EFI motoren hadde ikke denne kjølingen av bensinen og opplevde en del problemer som du beskrivSkal lete litt til etter på bilde og innlegget, så kan du lese det selv. Jeg er ikke mann for å huske helt hvorfor bensinen ble varm.

Fant denne linken

http://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=MER861267A+1&ptype=&Engine=&Model=

Så kan du se hvordan bensinkjøleren ser ut

Redigert av DC6500 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...