Fabok Startet 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2010 Jeg har funnet ut at jeg vil ha rattstyring på min GH 14 med en Tohatsu 1991 25hk. Har lest at det beste styringsalternativet er hydraulisk(er det lett å montere?), hvordan er det med mekanisk? Lurte også på hvordan det blir med gassen ved hydraulisk styring. På forhånd tusen takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Det er veldig lite forskjell mellom hydraulisk og mekanisk når du har bare 25 hk motor. Ville heller kjøpt mekanisk Hydraulisk styring koster mellom 4 til 5 tusen får en komplett pakke. ( Ny) Mekanisk. rundt 1000 til 1500 for nytt. Komplett altså. Det er veldig lite forskjell når du har så lav hk. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 kjøp mekanisk til liten båt og motor . Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 [sitatslettet] Jeg har funnet ut at jeg vil ha rattstyring på min GH 14 med en Tohatsu 1991 25hk. Har lest at det beste styringsalternativet er hydraulisk(er det lett å montere?), hvordan er det med mekanisk? Lurte også på hvordan det blir med gassen ved hydraulisk styring. På forhånd tusen takk for alle svar! Hydraulisk styring er i prinsippet at rattbosset er en pumpe som lager trykk når du svinger slik at en sylinder trekker eller dytter motoren den ene eller andre veien. Dette har ingen sammenheng med gir&gasskontrollene som går via vaier/kabel fra en kontrollboks med spak. Jeg har hydraulisk styring på min Nordkapp 17 med 90hk. Fra vanlig kabelstyring og til hydraulisk er dette stor forskjell, omtrent som servostyring på en bil, og ikke servostyring. På Nidelven min (som nå er solgt) med 25hk var det vanlig gammeldags vaierstyring, men med den lille motoren var det veldig lett å styre uansett. Det er veldig snasent med hydraulisk styring, men det er penger i dass på 25hk og 14ft. Du vil egentlig ikke merke noen forskjell, bortsett fra at du sparrer mye penger, som du kan bruke på noe annet :) [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Fabok Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Noen av poengene til at jeg vil ha hydraulisk er at båten drar veldig til styrbord(for eliminere dette) og fordi det er mindre vedlikehold. Er det lettere å montere dette en mekanisk? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Mekanisk er lettest og montere. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 det at båten drar til ene sida justeres best ved å stille på trimfinnen på motoren. vri den den veie båten trekker, motoren vi da svinge andre veien. Man får også teleflex som ikke trekker i rattet, Teleflex NFB (no feedback) styringa på Yamarinen min funker helt utmerket med 115hk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.