Jump to content

"Hav-på-land". Ønsker din mening.


HPF

"Havn-på-land"  

44 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Driver fortiden å arbeider med, et for meg, nytt konsept. Det går i korthet ut på å tilby "havn-på-land" der man på årsbasis kan leie plass for båt og båthenger. Antar eiere av 14-20 fots båter vil være de mest aktuelle.

 

Plass til 200-250 båter.

Plass til 80-100 biler.

6 utsettingsramper ca. 4m brede.

1 stk. 2x6m flytebrygge for hver rampe.

Adkomst til området vil være bilvei med bom som åpnes med sikkerhetskort som hver leietaker får.

Hele området vil overvåkes av 8 kameraer. Bilder lagres i 60 dager før de slettes.

Det vil ikke være tilgang til toaletter, vann og strøm på anlegget.

 

Målgruppe er båteiere som bor på tettsted i en leilighet eller en bolig med begrenset lagringsplass ute eller av annen grunn har båten liggende i en marina.

 

Prisene vil variere med båtstørrelse. 14 fot ca. 5000,-/år. 20 fot ca. 9000,-/år. Fri benyttelse av rampene er inkludert i prisen.

Link to post
Share on other sites

Jeg lagrer min 25-foter i Oslo for 3800,- inkl. bukker opp og utsetting med truck. Og der er det strøm !

Synes prisen du estimerer er for høy ! Men tanken er god ! Hvor har du prisene dine fra ? 9000,- for 20-foter :nonod: Jeg setter en 4-er på dette !

 

Såvidt jeg skjønte av trådstarter, så er ikke dette en erstatning for vinteropplag alene, men en "havn" hele året. I stedet for å ha båten på hengeren stående i gata hjemme, e.l.

 

Jeg tror vel kanskje at mangelen på vann og strøm kan være et problem i forbindelse med vårpussen....

Og trådstarter burde kanskje fikse trykkleifen i emnet.... skal vel være havn-på-land...

 

Egil

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Hele området vil overvåkes av 8 kameraer. Bilder lagres i 60 dager før de slettes.
Datatilsynet tillater ikke mer enn 7 dager lagring av overvåkingsbilder/opptak.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Smart konsept, men enig i foregående innlegg i at det bør være vann og strøm der. Du kan jo også utvide etterhvert med vinterlagring i "hyller", salg av båtutstyr osv. Sikkert en nisje som vil bli godt mottatt under forutsetning av at folk er villige til å betale hva det vil koste.

Link to post
Share on other sites

Jeg slenger meg på her.

Dette vil kunne dekke et behov for mange. Som nevnt over tror jeg tilgang til strøm og ikke minst vann er nødvendig. Vannet kan gjerne være i forbindelse med en "drive through" vaskeplass. Ensidig fokus på pris basert på båtstørrelse blir feil synes jeg. Hva med en prisberegning ut fra "rigglengde/-areal" på båt med henger?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...