Jump to content

Båtboer i Kristiansand

Scalare

Recommended Posts

Hei

Jeg kommer mest sannsynlig til å flytte til Kristiansand i løpet av høsten, og jeg vurderer i den forbindelse å bli båtboer. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om en bra havn å ligge i. Slik jeg har forstått det så blir serviceanlegget i gjestehavna stengt om vinteren, så da er det straks vanskeligere.

Ikke noe problem det.Bare og skaffe seg så stor båt at du har alle fasiliteter ombord selv.Da er du uavhengig av service anleggene.

Vel, det er en økonomisk begrensning inne i bildet. Har ikke akkurat råd til en superyacht... Dessuten blir det kraftig vannforbruk om jeg alltid må bruke vaskemaskin, toalett og dusj i båten. Orker liksom ikke å fylle vann hver dag, heller. Spørsmålet var altså om det er noen som vet om en havn der det er toalett, dusj og opplegg for vaskemaskin, evt om det er noen som er villige til å leie ut privar kaiplass med naust o.l. der det er mulighet for de samme fasiliteter.

Nå er det ikke prat om noen superyacht hær heller.for da hadde du jo ikke trengt og spørre etter noen billig og grei plass og fortøye.Men hvilken prisklasse er du ute etter?Er mye for salg til en rimelig penge med masse fasiliteter.

Vann forbruk er ikke så avskrekkende,jeg brukte vel i underkant av 1000 liter i måneden de årene jeg bodde ombord.Det ble ca en fylling med hageslangen i måneden.Da hadde jeg alt ombord selv.Toalettet går jo selvfølgelig med sjøvann og det er jo unødvendig med en times dusjer.

Jeg håper på å finne en bra båt til under 300 000 kr. De båtene jeg har sett på har vanntanker på mellom 100 og 300 liter, så da blir det fort noen fyllinger i løpet av måneden. Det er uansett vaskemaskin som er ankepunktet, og jeg vet ikke om jeg orker å dra skittentøyet med til kompiser en gang og to i uka. En får vel tak i vaskemaskiner til båtbruk, men de krever jo sitt vann i tillegg til at jeg regner med at de ikke vasker like bra som "vanlige". Dessuten kan det fort bli trangt om jeg må tørke klær i båten... Klart, alt går med litt velvilje, men jeg ønsker jo å ha det så ukomplisert som mulig om jeg skal bo i båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...