Jump to content

Yanmar - Mobil Olje Anbefales. Hvorfor?


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei :flag_bp:

 

Yanmar Anbefaler Mobil Sin Olje. Men om jeg kjøper f.eks Statoil Sin Olje, gjør dette ''skade''/Mere slitasje En om jeg bruker Mobil sin? :rolleyes:

 

Eller anbefaler Yanmar Mobil Sin Olje Pga. Avtale med Mobil Eller Noe sant? :confused:

 

Gearet Mitt Skal Ha SEA 15w 40 Olje. Og som Yanmar Anbefaler, Mobil. Biltema Har 15w 40 olje, Som vistnok er Statoil Sin. Kan jeg bruke denne, uten bekymringer? :cheers:

 

Kan Jeg Bruke Biltema Sin Turbodiesel 15w-40?

 

 

Thank You, Come Again! :tongue:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

hehe, Værflyktning? Kan ikke si jeg flykter fra været da bilettene ble bestilt i Desember i fjord! :giggle: God Tur Ja, Jo takk! :yesnod: Bilde av de fine sandstrendene skal det bli :tongue::saint:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Men det er en ting jeg ser på den turbodieselen. At den er beregnet for tunge kjøretøy. Kan jeg fortsatt bruke den? :cheers: Også er det for ''TurboDiesel'', Jeg har ikke turbo, bare en 24 hk Yanmar, på 3 syllindre. :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

 

 

Yanmar Anbefaler Mobil Sin Olje. ...............

 

Kan Jeg Bruke Biltema Sin Turbodiesel 15w-40?

 

 

............

 

Det er vel "noen år siden" Yanmar lagde manualene og da var det vel kanskje enklere å anbefale en type olje fra ett oljeselskap...?

 

Ser du vil bruke Biltema- turbodiesel 15W-40. Det er vel smått med turbo på motorene våres .... :eek: ? Jeg bruker Biltema ( 36-967 ) Motor Oil - Mineral 10W-40 (API SL/CF), den funker iallefall helt fint

Link to post
Share on other sites

Bruk Turbodieselolja du! Jeg har brukt 15W-40 turbodieselole på mine båtmotorer så lenge jeg har hatt båt, og jeg har aldri hatt turbo... Til og med den gamle Sabben trivdes godt med slik olje!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...