Volvomekanikeren Startet 16.Juli.2010 Del på Facebook Startet 16.Juli.2010 Hei Yanmar Anbefaler Mobil Sin Olje. Men om jeg kjøper f.eks Statoil Sin Olje, gjør dette ''skade''/Mere slitasje En om jeg bruker Mobil sin? Eller anbefaler Yanmar Mobil Sin Olje Pga. Avtale med Mobil Eller Noe sant? Gearet Mitt Skal Ha SEA 15w 40 Olje. Og som Yanmar Anbefaler, Mobil. Biltema Har 15w 40 olje, Som vistnok er Statoil Sin. Kan jeg bruke denne, uten bekymringer? Kan Jeg Bruke Biltema Sin Turbodiesel 15w-40? Thank You, Come Again! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Jada Martin.. Hold deg til spec`n og drit i produsent! Funker sjekta som den skal nå..? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Hehe, Gode nyheter! Snekken Funker Som Bare Feen! Japsen Starter på første runde, selvom de er ganske tregstartet Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Godt å høre! Kose seg i drittværet dah..? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Off, ikke snakk om det Regner jo trollkjæringer Hadde ikke kalenderen vist juli og gradestokken 17o , så hadde jeg trodd vi var midt i oktober måned Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 He-he.. Prisen for å bo på vestlandet det vettu Får håpe det bedrer seg etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Hehe, Jaja. Reiser no til Tyrkia Snart! Vil tro det blir mange Dager Reise til Tyrkia i August Måned kan bli hett Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Værflyktning..Humre..God tur,og oppfør deg pent! Ta noen bilder da! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 hehe, Værflyktning? Kan ikke si jeg flykter fra været da bilettene ble bestilt i Desember i fjord! God Tur Ja, Jo takk! Bilde av de fine sandstrendene skal det bli Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Ikke glem `vippe måkene`.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 (redigert) :confused: Ve ne lanet anlama geliyor?? Redigert 17.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Men det er en ting jeg ser på den turbodieselen. At den er beregnet for tunge kjøretøy. Kan jeg fortsatt bruke den? Også er det for ''TurboDiesel'', Jeg har ikke turbo, bare en 24 hk Yanmar, på 3 syllindre. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Yanmar Anbefaler Mobil Sin Olje. ............... Kan Jeg Bruke Biltema Sin Turbodiesel 15w-40? ............ Det er vel "noen år siden" Yanmar lagde manualene og da var det vel kanskje enklere å anbefale en type olje fra ett oljeselskap...? Ser du vil bruke Biltema- turbodiesel 15W-40. Det er vel smått med turbo på motorene våres .... ? Jeg bruker Biltema ( 36-967 ) Motor Oil - Mineral 10W-40 (API SL/CF), den funker iallefall helt fint Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 (redigert) Kan jeg ikke bruke turbodiesel olje, selvom jeg ikke ha turbo? Jeg skal ha 15w-40, kan jeg bruke 10w-40? Redigert 17.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Kan jeg kjøpe Denne ? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Bruk Turbodieselolja du! Jeg har brukt 15W-40 turbodieselole på mine båtmotorer så lenge jeg har hatt båt, og jeg har aldri hatt turbo... Til og med den gamle Sabben trivdes godt med slik olje! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Så begge kan brukes altså! Då går jeg for Motorolje 10W–40. Den var billigere en Turbodiesel oljen. Takk for hjelpen folx Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Retox_93 Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 15W-40 er vel tykkere enn 10W–40? eller er det omvendt? Kjøper 20 liters spann med 15W-40. til ca 600-700 kr. Rimelig også Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 15W er tykkere når den er kald. Og det er som regel en fordel for en gammel dieselmotor, i alle fall i båt der temperaturen selv vinterstid skjelden er under null... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 15w-40 er tykkere en 10w-40 ja. Jeg kjøpte 10 liters dunk med Motor olje 10w-40 Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.