Guest Nicco Startet 7.September.2004 Del på Facebook Startet 7.September.2004 Hei har kjøpt meg tresnekke på tampen av sesongen. Det er en 23 fots kravell bygget båt med marna 8 hk 1960 modell i. Har allerede hatt noen fine turer på sjøen. Har hørt at det er mulig å montere starter og lader til denne motoren. Noen som kjenner til det? Har i dag to stk lensepumper som går på batteri, de går jevnt å trutt, men blir jo ikke ladet opp. Hadde vært gunstig å fått ladet dem samtidig, og kanskje fått montert lanterner. Har også problemer med ferskvannskjølingen. Den koker lett hvis jeg kjører litt hardt. Starter som en klokke når den er kald, men sliter med å få start på den når den er varm. Noen tips? Nicco Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Hei og velkommen til baatplassen.no Dynastart går ann å montere på mange forskjellige motorer, hvilken motor er det som sitter i snekka du har kjøpt ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Guest Nicco Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Der står det en marna 8 hk, modell 1960 Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Vil tro du kan montere det, du kan klikke deg inn på http://marna.no og spørre de om hva du trenger til braketter. Har en "kjenning" som har montert en dynsatart på sin gammle marna i allefall. Ikke den beste starteren eller dynamoen, men den duger til hans bruk, som er å starte båten og holde den med "lensestrøm." Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
SeaMaster175 Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Jeg tror også at FM selger dette. Ring dem å spørr: 69 12 00 55 Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Jeg husker godt da "Dynastarten" kom, den gav seg ut for å være løsningen på alle problemer Men som så ofte ellers ble virkeligheten en annen... I praksis er den vel "en dårlig startmotor" og "en enda dårligere dynamo", jeg vet at meningene er delte - men ingen tør vel påstå at den er direkte god? Fra spøk til alvor: trenger du virkelig startmotor på en 8 HK bensiner? Er den ikke nokså grei å start med sveiven? Dermed er det kanskje bare en dynamo/generator du trenger for å skaffe strøm til lensepumpen og dine fremtidige lanterner. Da ville jeg nemlig satset på å kjøpe en passende generator, montere den sammen med et batteri - og fortsette med sveiven.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jens_P Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Maritim AS har det du trenger. Her er link direkte til siden med startere. Dette kan gi deg en pekepinn om priser og ytelse. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Muhammed Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Skal du montere dynastarter, trenger du også starterele og regulator, tenningslås, dette vil komme til å koste deg ca 4-500kr hvis du skal kjøpe dette nytt. Monter på en gammel dynamo så blir du fornøyd til en brøkdel av prisen. Kjølevannet: det er ganske vanelig at det er dritt i kjølekanalene på de motorene, du kan også sjekke impelleren.( Sjekk impelleren først). Sitér dette innlegget Link to post
Guest Nicco Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Flott. Tusen takk for alle svar. Trenger vel egentlig ikke en starter, sveiven funker fint, men skal forfølge tipset om dynamo. Takk igjen for gode tips Nicco Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Hei Har også problemer med ferskvannskjølingen. Den koker lett hvis jeg kjører litt hardt. Starter som en klokke når den er kald, men sliter med å få start på den når den er varm. Noen tips? Er rørene under båten påsmurt bunnstoff, eller kan du ha grodd varmeveksler ? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Litt avsporing, men dog "beslektet" emne...... Surfer jevnlig på båt-selges på finn.no og morer meg mange ganger over annonseteksten. Bl.a. så jeg annonsen til en eldre tresnekke som var til salgs, hvor eieren da skrev noe i den duren i annonsen: >> ........med bensinmotor FM 8-12. Motoren er pen og har nyinnkjøpt startmotor av merke DYNASTAR!! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Martin_ Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Jeg hadde dynastart på min forrige båt, den ladet med dårlig ladespenning. Ca13.8 volt, da varer ikke batteriet i båten så veldig lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.