Båtkalle Startet 17.Juli.2010 Del på Facebook Startet 17.Juli.2010 Hei alle sammen. Jeg er en 32 år gammel mann som alltid har bodd, og fortsatt bor på fjellet. Har vært veldig lite ute i båt, og kan absolutt ikke kalles for sjøvant. Jeg og min familie lurer nå på og kjøpe en båt, av den større typen. Det er snakk om en båt på 49,xx fot, med motorkraft på nærmere 900hk totalt. Såvidt jeg har skjønt så er det for min del ikke noe krav til at jeg må ha noe sertifikat for å føre denne, så merkelig det nå enn høres ut. Jeg vil uansett ta båtfører prøven, og VHF sertifikat (jeg er ivrig radioamatør, så radio er en stor interesse, og dessuten er jeg flyger av yrket, så jeg innehar radio telefoni sertifikat). Men vil det fortsatt være særlig lurt av meg å begi meg ut på det jeg har tenkt å begi meg ut på, eller vil kunnskapene mine være altfor dårlige til at det er særlig smart å begi seg ut i farvannet langs norskekysten med en såpass stor båt ? Jeg må selvfølgelig leie noen i starten for å få dette litt inn i fingrene, spesielt det med manøvrering inntil brygger osv. Jeg ønsker at både bryggen og de andre båtene fortsatt skal være i god stand når jeg har lagt til kai ! Jeg har såvidt kjørt småbåter tidligere, men aldri noen i nærheten av denne størrelsen. Jeg er dog som sagt flyger av yrket, og pleier å ta ting litt forsiktig, og heller tenke meg om to ganger før jeg "tar action". Men nå er jo livet i lufta og på sjøen to vidt forskjellige ting. Og jeg vil vel tro at selv på sjøen så er det ikke så lett å erstatte erfaring med forsiktighet. Jeg ønsker synspunkter på dette, både positive og negative. Alle kommentarer er hjertelig velkommne. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Hei Dette burde du vel ha alle forutsettninger for å klare bra:) Er vel verre å fly DC9 eller en liten princess 50:) lykke til Sitér dette innlegget Link to post