Regattadirecteuren Startet 17.Juli.2010 Del på Facebook Startet 17.Juli.2010 Har en Yamaha 15hk på en GH14 som slurer når turtallet øker, det vil si sånn rett før båten bør løfte seg ut i plan. Motoren når fullt turtall men prpellen henger ikke med. Dette skjedde etter at samboeren gjentatte ganger startet motoren og satte den i gir med en garnbunt hengede fast i propellen... med det resultat at motoren ble kvelt. Har ikke å veldig mye peiling på slike motorer, men får en fornemmelse av at clutch/gir er ødelagt? Noen som har kjennskap/erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Det som antakeligvis har skjedd er at gummibosset i propellen har løsnet, da vil det slure slik du forteller. En ny propell vil nok gjøre susen, går sikkert å bytte bosset også, men jeg er ikke sikker, det må i såfall gjøres på propellverksted. Ronny Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Mouche Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Nei, bosset bytter man ikke (kan ikke), man kjøper ny propell. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ivar Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 et propellverksted som f.eks Winrace kan bytte boss. Men på en såpass liten propell er det nok ikke lønnsomt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.