Double Weber Startet 18.Juli.2010 Del på Facebook Startet 18.Juli.2010 Jeg har en Scand Formel med 225hk Yamaha, egentlig en Sollux 21 da formen har vært innomm flere produsenter. 21 fot lang, 1,85m bred og med krapp v-bunn. Bygd for fart virker det som. Når jeg har folk med i båten, bak i sofaen vil den legge seg over til babord siden under akselerasjon og deakselerasjon. Den blir bedre når den har komt seg opp i fart, men jeg kan fremdeles føle at den har en dragning over til babord side. Jo fler jeg har med jo mer vil den legge seg over. Jeg må laste u-naturlig mye over på styrbord side for å stabilisere den. Er det noen som kan forklare hvorfor dette skjer? Jeg vurderer flaps o.l for å få en slutt på det, men det hadde vært interessant å vite grunnen til at det er slik. Er dette en svikt med disse skrogene eller forekommer det andre også? Mvh Double Weber Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
puddingen Svart 18.Juli.2010 Del på Facebook Svart 18.Juli.2010 Kan vel være propellvridningen (rotasjonsretn.) som gjør dette.Endel krefter i sving her vettu, og motoren din er vel en High Output etter omfattende renovering vel.. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2010 Det kan nok virke sånn ja. Er det noe jeg kan gjøre for å motarbeide dette? Hvorfor blir det verre jo mer vekt jeg har bak i båten? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
puddingen Svart 18.Juli.2010 Del på Facebook Svart 18.Juli.2010 (redigert) Har brukt smart tabs på et par RIB`r med godt resultat,men du burde kanskje ha noe som er justerbart individuelt Redigert 18.Juli.2010 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.