Volvomekanikeren Startet 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2010 Hallais! Istedet for og lage ny tråd for alt som blir gjort, så lager jeg enkelt og greit EN tråd. Her postes ALT som blir gjort, med ETT unntak, Og det er Eletrikken Ombord ..... Akkuratt eletrikken vil jeg ha for seg sjøl! No Begynner Sjømann22 Og ligne en skute, og ikke en uvedlikehold rønne, men det er fortsatt mye igjen, bla. pusse ned alt treverk, og lacke på nytt. Male skrogsidene, og en hau med reperasjoner. Fix her, og fix der! Fikk no gjort litt utenom eletrikk idag også! Båthornet er shinet opp, vekk med rust, vekk med lekase, og på med RUSTFRIE SKRUER! Off, For et styggt syn: Rust er en stygg sak. bare til og få vekk både skruer og rust Litt polering hjelper på: Fått skrudd den på igjen med rustfrie skruer. Godt med fugemasse, så blir det tett! Ble bra no! Tett ble det også Så har jeg fått på gummilisten til takluken, no blir det tett der også. Var også noen hull i front. Så når bølgene spruter over moloen, opp på båten, så renner det rett inn i lugaren. Men er tett no! Her er lukeåpningen: Og her er listen som skal på: Dette må tettes: Måtte ta tvinger for og holde den på plass, den bare hoppet opp. Blir tett dette. Vet det er feil måte og gjøre det på, skulle egentlig støpt igjen, eller fuget på en bitte med glassfiber, men det er skjult under takluken hele tiden, utenom når den er oppe. Så får det stå og tørke en liten time Ble bra i skjøten også. Whalla: Kommer det vann inn der no, så blir det støping Så får vi se hva morgendagen bringer! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Du Martin..du Martin! Kvir deg ikke du.. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Kvir meg nei, ikke i det hele tatt! Bare kos og fixe båt! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Idag har det vært lite arbeid folkens. Benyttet fin været til en tur til Fisketorget i Bergen, og en tur innom brattholmen... Mega slaske dag! Men må til det også, kan ikke bare jobbe, må kose meg i vidunderet også! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 (redigert) På tide med en liten oppdatering Har ikke gjort noe serligt i det siste... Nyter livet i snekken, og tar småting ettersom jeg føler behov for det! Teppet i lugaren har fått seg en EXTREM vask! Har fått montert koppholder i lugaren. Så slipper og søle ut flere kopper med Kaffe Fått opp knagger på toalettn Så har det kommet krok på inspeksjonsluken til eletrikken! Ja, jeg vet det, må få lister på døren! Så får vi se hva som blir det neste! Redigert 22.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 11.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 (redigert) Okey, dette er flaut, men jeg har faktisk ikke gjort noe som helst den siste tiden! Bare cruset rundt med venner, og gjort meg bedre kjent med båten! Men det er vell lov? Ang. Motoren, så har jeg ingenting å si, utenom, FANTASTISK! Japsen starter og går som en klokke, hvær dag, aldri noe trøbbel! Syntest den ''bruker'' olje, må liksom etter fylle litt innimellom. Klarer ikke å se noe lekasje, utenom svetting her og der.. Menmen No er snart sommeren over, og fristen for og ta seg en tur i pøsende regn er svært liten, så då blir det mere pussing og fixing! Må få tatt og pusset ned og lacket treverket snart! Redigert 11.August.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Kjempekult at "ungdommer" rundt min alder gidder å gjøre noe med båt. Det er skjeldent jeg møter noen som ikke får alt fix ferdig, men må gjøre en innsats. Stå på Martin :flag_bp: :flag_bp: Blir bra alt dette nå! Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Vet ikke om mange 16 åringer som bruker pengene og fritiden så fornuftig som du Martin ,STÅ PÅ GUTT Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.August.2010 Link til dette innlegget Svart 14.August.2010 Du har fortjent å ta deg en pause for å være sammen med venner, skulle bare mangle. Har vel ikke sett en ungdom med sånt engasjement for båter og rehab på veldig lenge. Stå på og ikke glem å kose deg og. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Artig å se hva du får til. Bærta ble kjempe fin Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Må være enig i den AIOLOS Bærta skinner den no! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Då har jeg fått kjøpt stoff, til nye gardiner i lugaren... Syntest dette var rett farge for båt! Ser ut på bilde som det er svart og hvit, men er altså Blått og hvit! Så er jeg så heldig som har en mor som gikk handelskolen, og eier, og driver egen interiør butikk på straume (Ann's Interiør) Så hun skal sy gardinene for meg! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Du må sy selv da Martin, så du kan skryte litt! Lån en symaskin og sy i vei. Ganske enkelt. Jeg måtte lære å sy gardiner og litt puter til båten til en kompis. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Sy kan jeg, men hvorfor når min mor jobber med det? Då kan eg si når eg selger: ''Og gardinene, er sydd av Ann's Interiør, og er skikkelig kvalitet! hehe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 (redigert) Då kommer jeg med en liten oppdatering igjen! Båten ligger no på verksted på Bildøy, for og skifte bunnpanne pakningen. ( Mer om dette HER ) Har vært ombord idag for og løsne motoren fra fundamentet, samt koblet fra eksosslangen, diselslanger, ledninger og diverse. Først av alt måtte aktervekken i motorkassen fjernes for og komme til akslingflensen. Så måtte litt av dørken fjernes: Då var flensen synlig, og jaggumeg har ikke akslingen sklidd 2 cm ut av flensen Nå forstår jeg hvorfor propellen tok ani roret og rasket hele feste teleflex styringen av! Må nok bruke maskin til og feste den igjen, er vist såpass med hestekrefter at det ikke hjelper og skru for hånd Etter at alt var demontert fra motor, og motor løsnet fra fundament, tok jeg med meg flensen og skruene hjem for en lakering. Tok teip over gjengene på skruene, og lakerte over. Ble finere no! så får vi se hva de får gjort imorgen! Redigert 15.September.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Bra du har kommet igang med båten din igjen inne på BP . Blir bra dette her da :cheers: . Stå på :cheers: Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Dankedanke Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Eeyyyy Martin Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Worry II Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Sjømann22 rooler ! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 flått å ha deg tilbake da blir det nok båt ja! Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Der var du jo igjen Martin.. Flott! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Erling P Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Velkommen tilbake Martin !!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Bare hyggeligt! Neida..... Her var jeg igjen, forhåpentligvis varer dette, skal prøve og holde meg unna ekkle komentarer fra enkelte, og prøve og ikke komentere! Nå har lakken tørket, og jeg har tatt av teipen på skruene, de gikk fint inn i gjengene, og alt ser bra ut! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
andersb Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 ref bildene, skuddpremie på folk som bruker ikke syrefaste ting, og igjen, skuddpremie på de som bruker skruer og ikke bolter med mutter og låseskive der man har muligheten for å bruke det, kontra skruer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.