Jump to content

Mercury 7,5 hk nyser og vil stoppe


ut mot havet

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte ein eldre Mercury 7,5 hk for ei tid tilbake, motoren har gått lite og verkar å vere i god stand. Men det er eit problem med den, når den starter står den og nyser og vil stoppe, har prøvd å gi den litt feitere blanding og det virker i noen tilfeller men no har den blitt heilt umulig. Har skifta plugger og sjekka motoren ellers og den verkar å vere i god stand. Kan det vere eit problem med tenninga som gjer at den nyser og vil stoppe? har nokon opplevd noko liknande og har ein ide om kva det kan vere?

Link to post
Share on other sites

Her er jeg litt på tynn is. De to sakene jeg ville sjekkeg først er tennpluggkabler. Også er det vel noen elektroder oppe på svinghuset som kan lage litt trøbbel. Jeg har blitt anbefalt å spraye masse CRC el her når jeg vinterlagrer motorene for at det ikke skal korrodere her.

Link to post
Share on other sites

hei sikkert forkjølet.... :smiley:

 

ville sjekket forgasser og resten av bensintilførselen, vil tro feilern er rusk i gasser. er det noe med tenning kan du sjekke tennkabler for overslag men lite tro på at feilen er der.

Hatt motorer som nyser tidligere da rensetjeg/blåste rein forgasser og de gikk som en klokke etterpå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...