kent!! Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 har koblet ut oljetanken , etter anbefalinger fra flere folk.røyklegger som regel hele havna når man starter opp spørsmålet da er hvor mange % olje skal jeg blandet i bensinen da? det er en 90 hk evinrude ocean pro 98 mod. noen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Bruk 2%. Har hatt flere slike motorer og mener å huske at med oljetanken innkoblet så bruker den fra 1% på tomgang til 2% ved pådrag. Selv koblet jeg aldri ut oljetanken på disse motorene, men har også lest om at en del har gjort uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Chipsrederx85 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 har koblet ut oljetanken , etter anbefalinger fra flere folk.røyklegger som regel hele havna når man starter opp spørsmålet da er hvor mange % olje skal jeg blandet i bensinen da? det er en 90 hk evinrude ocean pro 98 mod. noen som vet?? Hadde en slik motor som 98 mod (med 4 luftinntak på motordekselet) Johnson Ocean Runner V4 90 hk på en Bella 512 excel som gjorde 39 knop. Den brukte mer olje ved gasspåsrag enn på tomgang. Tror ikke det er så lurt å koble ut oljetanken. Når du heller olje oppi bensintanken ledes oljen inn andre steder enn det den orginalt gjør. Men 2% er sikkert helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
kent!! Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 takk for svar.da kjører jeg 2%. var det jeg mente og Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Når du heller olje oppi bensintanken ledes oljen inn andre steder enn det den orginalt gjør. Hvor da? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Chipsrederx85 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Oljen suges jo inn når det er nødvendig ved gasspådrag. Jeg mente vel egentlig at motoren vil kanskje gå dårligere og røyke mer enn ved kontrollert oljetilførsel. Dette er vel bestemt i bensinkanalen, som nå får besøk av olje. Men det er helt sikkert ikke noe problem! Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ja det lurer jeg også på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.