Jump to content

Fine reisemål i Ryfylke

Vard

Recommended Posts

Hei og velkommen til Baatplassen!

Det er utrolig mange fine plasser i Ryfylke, både uthavner og mer organiserte havner.

Når jeg startet min utforskning fikk jeg tak i boken "Lune havner" som Stavanger Aftenblad har gitt ut. Jeg kjøpte den i kundekontoret hos Aftenbladet i Klubbgaten. Denne boken gir en flott oversikt over langt fra alle, men mange av de beste stedene. Flyfoto, kart og fin beskrivelse for hvert sted.

Hei og velkommen til Baatplassen!

Det er utrolig mange fine plasser i Ryfylke, både uthavner og mer organiserte havner.

Når jeg startet min utforskning fikk jeg tak i boken "Lune havner" som Stavanger Aftenblad har gitt ut. Jeg kjøpte den i kundekontoret hos Aftenbladet i Klubbgaten. Denne boken gir en flott oversikt over langt fra alle, men mange av de beste stedene. Flyfoto, kart og fin beskrivelse for hvert sted.

Takk skal du ha. Da bærer turen først til Aftenbladet for å skaffe boken Lune Havner.

Hei

Vi begynte også med "Lunehavner" men vi må ikke glemme vårt eget havneforum her på båtplassen. Dessuten Brukte vi Båtsport kartene aktivt i søken etter nye havner/plasser vi kunne ta turen.Dette gjorde vi når vi hadde liten båt og det fikk vi igjen for når vi fikk større båter som vi kunne overnatte i.

Et annet tips er å besøke Bloggen til Submiss/Akult den har mange beskrivelser og bilder over kjekke havner og plasser i Ryfylke pluss at du får en prosses beskrivelse med å gå fra motorbåt til seilbåt samt en flott hente historie.De har rett og slett en kjempe fin blogg/loggbok som er utrolig nyttig for de som kanskje ikke er så kjent "innøve"

Det ble kanskje litt mer reklame for blogg enn tips men :rolleyes: Håper det går bra for de innvolverte,

God tur

Redigert av fjordbris (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...