catano Startet 19.Juli.2010 Del på Facebook Startet 19.Juli.2010 Hei. Tart gjerne feil, men er det ikke Nidelva det heter fra Arendal på innsiden av Hisøy ? Så til spørsmålet hva er høyde bredde dybde begrensningene der ? mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Dolfin Svart 19.Juli.2010 Del på Facebook Svart 19.Juli.2010 Nidelva ved Arendal renner ut ved innsiden av Hisøya så du tar nok ikke helt feil. Det er riktig at små og mellomstore fritidsbåter kan kan kjøre rundt Hisøya. Ut til Hisøya går det 2 bruer som har hhv. 5,4 (ved Strømmen) og 3,9 (Vesterveien) meter seilingshøyde. Jeg vil anta at de fleste båter som kommer under disse bruene (de utelater jo jevnt over alle seilbåter) også vil kunne klare seg greit i forhold til dyptgående. Ser at sjøkartet mitt indikerer ca 2 meters dybde på de trangeste områdene. Har selv vært rundt der for et par år tilbake og husker det var relativt godt merket med staker for å vise leden i de vanskeligste områdene. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 27.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Heisann, tok av masten på en 52 fots seilbåt igår som skal opp i gjennom Strømmen i ettermiddag for opplag, denne er 2,5 m dyptgående. Jeg mener det skal være nok vann under strømbrua bare man holder seg mot Hisøya, eller??? Sitér dette innlegget . Link to post
adeneo Svart 27.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Det er noe dritt når det går akkurat.......ikke!! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 27.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 (redigert) Heisann, tok av masten på en 52 fots seilbåt igår som skal opp i gjennom Strømmen............, denne er 2,5 m dyptgående. ..................... nok vann under strømbrua bare man holder seg mot Hisøya, eller??? Under Strømbrua ( fra Arendal havn og inn i Høllen), er det vel ikke noe problem med den dybden du nevner. Dette er jo det østre utløpet av Nidelva. Når en kommer fra Strømmen, over Høllen og rundt Tangen, kan en jo ta ut det vestre løpet ut, og det er jo nedover der det er trangest og grunnest, uten at jeg eksakt har noen mål. Redigert 27.Oktober.2010 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 27.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Skal bare til Hølen så dette går nok bra : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.