Jump to content

Tester av Nimbus 3003


olpi

Recommended Posts

Du kan jo prøve http://www.nimbus.se

 

Jeg fant i farten ikke noen test, men kanskje kan et grundigere søk avdekke noe. De har i alle fall en oversikt over historien til alle modeller.

 

Sjekker du Vi Batägare http://www.marinan.com/bestall_tester/frameset.html

så finner du noen tester og omvärderingar av Nimus 3003 i henholdsvis svenske Båtnytt og Vi Båtägare. Testene må bestilles, ligger ikke ute på nettet.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Skjønner godt at du vurderer Nimbus.

Imponerende hvor fint disse går i sjøen sammenlignet med båter fra div. norske konkurrenter...

 

 

Eneste negative jeg har hørt om Nimbus er spørsmål omkring byggemetoden. (sandwich-skrog)

Hva har du hørt negativt om denne byggemetoden?

 

Tenker du på vanninntregning ved eventuelle ytre skader?

 

Bl.a. Viksund bygget (bygger?) på samme måte. Har hørt at det var en ganske tidkrevende, og kanksje vanskeligere måte å bygget på.

 

Er det spesielle ting jeg bør sjekke nøye?

Link to post
Share on other sites

Tilbakemelding:

 

Da er Nimbus 3003 - 1987 prøvekjørt og sjekket ut:

 

* Sjøegenskaper OK. Knaket imidlertid ganske mye innredning i motsjø i eksemplaret jeg prøvde. Bra fart og lett å styre. En god del motor-/eksosstøy i cockpit .

 

* Siden jeg nettopp har hatt en Scand Nordic ble jeg skuffet over plassen i båten. Den er mindre enn Nordic`n - helt klart. En del mer stueplass i skuffer etc var det dog. NB! Nordic er 27 fot!

 

* Fant en del å kikke på på denne båten: oljefilm i eksosutslipp - konstant, rusten badestige (gjennomføring i badeplattform), Lekkasje i tak akterkabin BB side, Treverk ute må pusses ned og lakkeres, Ankervinsj fremme inoperativ (mye korrodert), skap i atikkabin helt løst,  ++ en del annet som burde byttes/fikses.

 

* Generlt virker vannpåfylling merkelig plassert - en gjennomføring rett over/mellom badeplattform i hekken. Lukket pulpit med en smal bue fremme er upraktisk ved iland/ombordstigning. :smiley:

 

Det var "risen". Ellers virket båten grei. Demontering av trapp, skott o.l for å komme til ting virket fornuftig.

 

At kvaliteten ikke er best, heller ikke nest best, men kanskje nest-nest best er det liten tvil om. Det holder kansskje det, men når prisen er veldig høy er det uaktuelt for meg.

Det de skriver her: http://www.vibatagare.com/vib10_99/samm4_vib10_99.html stemmer m.a.o.

Eksemplaret jeg prøvde hadde fått kjørt seg på vestlandet, mulig det ikke var bygget for det?

 

PS! årsaken til at jeg prøvde nettopp denne er at prisen på nesten 700000,- for en -87 modell burde tilsi at man får et helt strøkent eksemplar. Det stemte altså ikke.  :rolleyes:

 

Hadde vært artig å prøvd en Nimbus 3003 som var helt strøken- kanskje jeg hadde fått et annet inntrykk?

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...