Jump to content

Hvordan flytter jeg ratt og gass-hendel?

gimo

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en 86 modell Viking 31 som jeg har startet å oppgradere, på planen står endring av seteløsninger på Capteinsdekket, bygge om sofa bak, bytte instrumentpanel og brytere, legge ny gelcoat på alt over fenderlisten, lakkere skrogsider opp til fenderlist, pusse ned og olje teak og litt til phuuh.

Nå spør jeg litt fordi jeg planlegger: Gasshendelen sitter i dag så langt fremmme at jeg må bøye meg langt for å rekke den...er det mulig å kjøpe en ny hendel og sette på siden av stolen mot skrogsiden? Må jeg i så fall gjøre noe med overgang/gasswire (er det gasswire her da?)?

Jeg har som sagt også tenkt å lage meg et mer moderne instrumentpanel/brytere og tenker samtidig å skråstille rattet i forhold til i dag. Er det mulig? Hva vil kreves? Er det mulig å lage en tiltemulighet?

068.jpg

066.jpg

052.jpg

Takknemlig for tips og råd folkens :)

Hei,

Ser ut som om du har hydraulisk styring.

Da får du tilt ratt ststem hos maritim og da aller fleste båt utstyrs butikker.

Vist du vil flytte det må du se om slanger er lange nok, vist ikke kan tess lage forlenginger til deg..

Ang gasshendel. hvor ofte bruker du den når du kjører? ikke ofte vil jeg tro. og når du skal legge til har du den beste plaseringen du kan ha.

Vi har flyttet det omvent på et par båter. (du trenger den nedde på siden på raske båter der du sitter og gasser hele tiden. men dette er veld en tur båt?

Lykke til :cheers:

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

• 1 måned senere...

Jeg har som sagt også tenkt å lage meg et mer moderne instrumentpanel/brytere og tenker samtidig å skråstille rattet i forhold til i dag. Er det mulig? Hva vil kreves? Er det mulig å lage en tiltemulighet?

Takknemlig for tips og råd folkens :)

Her får du kjøpt ny styrekonsoll

Hva har du tenkt å gjøre ved styreplassen? Ser du har fjernet der det bleier å være en benk. Jeg vurderer å dra og ta en titt på en Viking 31, ligger på finn her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...