@ArneO Startet 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2010 Hei, Jeg har en Volvo Penta D2-40B i seilbåten. Det er 2009-modell som har gått ca 180 timer. På sjøvannspumpa er det en liten lekkasje. Bilder av motoren under. Lekkasjen ligger på baksiden av pumpa. Motorer er ikke min sterkeste side, men lurte på om det var en grei måte å gjøre noe med dette på? Hadde det vært i fremkant ville jeg tro det var lettvint å gjøre noe med pakning. Noen som har noen gode innspill? Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Knut Baltic Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Hei, Usikker på om dette er ditt problem for jeg kjenner ikke denne motoren, men har hørt om lekkasje i simring inn til registeret som har ført til vann i motoren. Dette kan ha oppstått ved bytte av impeller f.eks. Jeg vil fått en kyndig til å se på dette. Motoren er jo splitter ny (i hvertfall i min målestokk). Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Virker som det lekker gjennom sladrehullet. Lekkasje der forteller om lekk simmerring. På min gamle VP var hullet tett av irr og maling. Da ble motoren fylt med sjøvann Antar at pumpa er oppbygd ganske likt min. Det er da to simmerringer. Én som stenger for sjøvann og en motsatt rettet som holder oljen på plass i motoren. Disse er ganske lette¨å bytte. Sladrehullet er mellom disse. Du må ta av pumpa for å bytte dem. Forviss deg om hvilken vei ringene skal stå. De stenger ikke hvis de monteres feil vei. Pass på å bruke originale simmerringer, de må ha rustfri fjær. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Slagskibet Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 180 kr pr simmering og du trenger 2 stk bare. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Det er forøvrig bare å få det fikset, lekkasjen kan bare bli værre. Om motoren er 2009, så er det vel en reklamasjon. Den slangen du har inn på pumpen er for dårlig, bytt til en skikkelig gummislange som passer på pumpens slangstuss. Den slangen du bruker nå kan hoppe av og stelle til et skikkelig spetakkel. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Da er pumpa demontert og fått tak i nye simmeringer. Ikke mange som har tid til å gjøre sånt for meg i ferietider, så da får jeg se om ikke det går an å få på plass de nye selv. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.