Steffen Startet 21.Juli.2010 Del på Facebook Startet 21.Juli.2010 (redigert) Var i naustet i går og fikk lagt et lag duk og epoksy på taket på båten, men det ble for sent for å få på neste lag med en gang. Jeg skulle gjøre det i dag tidlig, men så dukket det opp ting som gjorde at jeg ikke fikk gjort det. Nå får jeg ikke anledning før i morgen kveld til å legge lag 2. Kan jeg bare kline til, eller må det pusses/mattslipes for å få god heft mellom lagene? Redigert 21.Juli.2010 av Steffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 DU bbør pusse lett over med 120 papir og vaske med aceton. Men aller først skal du vaske med rent vann. FØR pussingen. Det dannes et fett belegg under herdingen som nesten ingen ting biter i. Men det er et aminobelegg som lett løses i vann. Lykke til. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Steffen Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Okei. Takk for rask tilbakemelding:) Hvor lang tid går det før epoxyen er fullt utherdet? Det skal grunnes og lakkes hvitt etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 (redigert) Ikke noe problem å grunne etter et drøyt døgn med god temp. Men da må det også vaskes og pusses. Men det er ingen grunn til å grunne. Epoxy er grunning i seg selv. Kan legge på tokomp direkte på. Redigert 21.Juli.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Steffen Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Flott :) Det var jo en glede å arbeide med epoxy i forhold til vanlig glassfiber og polyester. Duken var som silke, og lett å få rundt hjørner uten at det ble luftlommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.