Tor_K Startet 8.September.2004 Del på Facebook Startet 8.September.2004 Jeg har lest en del tråder her på Båtplassen om Deep Clean og dens fortreffelighet. Det finnes også de som sier at produktet inneholder saltsyre etc. Saltsyra kan man like gjerne kjøpe andre steder til en mye lavere pris. Nå lurer jeg på følgende: Hvor mye skal saltsyra tynnes ut når den skal brukes på et plastskrog? Jeg har tenkt å prøve dette ”gromstoffet” langs vannlinja. Det går kanskje an å blande dette med tensider også? Hilsen Tor Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Hei. Jeg har kjøpt 30% saltsyre i byggevareforetningen (billigere enn hos OBS!) og tynnet ut til 10%, - forsiktig med hud og øyekontakt. Det tok den gule randen i vannlinjen effektivt. Spylte godt med vann etterpå. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ludde Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Hei. Jeg har kjøpt 30% saltsyre i byggevareforetningen (.......... Bør ikke dette nøtraliserers med noe alkalisk etterpå? Det er vel i alle fall slik omvendt. Benytter man alkaliske midler, nøytraliserer man med syre. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Lars H. Svart 8.September.2004 Del på Facebook Svart 8.September.2004 Bør ikke dette nøtraliserers med noe alkalisk etterpå? Det er vel i alle fall slik omvendt. Benytter man alkaliske midler, nøytraliserer man med syre.I teorien, - Ja. Men hvor mye lut skal du bruke? En vil jo hverken ha lut eller syrerester tilbake. Og lut gjør at gelcoat falmer. Så, - mitt råd er MYE vann. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ok67 Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Er ikke vanlig såpe alkalisk. Hva med å vaske med såpe etterpå, og så mye vann? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 vanlig vann er alkalisk. Så LarsH sin påstand om å bruke MYE vann, er helt grei.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 I teorien, - Ja. Men hvor mye lut skal du bruke? En vil jo hverken ha lut eller syrerester tilbake. Og lut gjør at gelcoat falmer. Så, - mitt råd er MYE vann. Lars H. Enig, å drive å "nøytralisere" med å vaske med lut vil aldri i verden føre frem. Masse vann er det eneste som duger. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.