arkmarin Startet 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2010 Les om hvalen som knuste en seilbåt her: http://www.dagbladet.no/2010/07/21/nyheter/hval/dyrenes_nyheter/utenriks/12653505/ Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
NilsPils Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Ifølge artikkelen jeg leste ble seilbåten ikke knust. Den brakk (bare)masta og tok seg til havn for egen hjelp. Likevel en utrolig historie. Lurer på hvem som tok bildene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
"Mathilde" Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Er bildene "mekket" i etterkant mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 I andre medier har det stått at de er klippet fra en video, så da burde vi vel snart få se hele snutten? Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
M/S Bastard Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Litt merkelig at skipperen ikke ser til babord, skulle tro den hvalen er synlig i sidesynet Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Litt merkelig at skipperen ikke ser til babord, skulle tro den hvalen er synlig i sidesynet Han var sikkert blind på det venstre øyet... Sitér dette innlegget Link to post
FrodeS Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Litt merkelig at noen var på den avstanden bak båten og fikk tatt bildet akkurat når dette skjedde da.. Synes det lukter heftig photoshopping av dette jeg. FrodeS Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Hmm, den hvalen valgte nå ihvertfall riktig type båt å leke seg med. Skulle vært flere sånne hvaler Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Det er mye ved dette bildet som tilsier at det ikke er ekte. Tipper det kommer til å gå som en farsot blandt ekspertene på nettet noen dager fremover, og at vi får fasiten. Om det faktisk er ekte, er det jo et ekstremt bilde, og en ekstrem situasjon! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
arkmarin Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Bildet er nok ikke ekte, men bildet av båten etter hvalens herjinger er nok ekte. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Rastløs Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Her er vel mer utfyllende om dette tenker jeg: http://www.nydailynews.com/news/world/2010/07/21/2010-07-21_amazing_photo_image_captures_whale_as_it_leaps_from_water_smashes_into_boat.html Sitér dette innlegget Link to post
nidelv 18 Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Usikre på om hvalbilde er ekte http://www.journalisten.no/story/62011 Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Kvalen kom frå babord, og derfor hadde vikeplikt, om det ikkje skjedde i Norge i sterkt traffikert lei eller havneområdet, og sjøfartsdirektoratet har definert kval som nyttetrafikk. Det som undrar meg, er konsentrasjonen til rormannen. Han ser rett fram, med ein aldri så liten kval tett ved sida si. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Bildet er falskt, ikke noe og diskutere på det! Men alikavell, sykt gjort av hvalen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Skipper Worse Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Det som undrar meg, er konsentrasjonen til rormannen. Han ser rett fram, med ein aldri så liten kval tett ved sida si. Har ikke vikeplikt fra venstre vet du annet enn fir seilfartøy med opp-ned vendte kjeler som går for seil uten eksos. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Rastløs Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 (redigert) Hvis bildet er falskt har de laget en fin forfalsket video også : http://news.ninemsn.com.au/world/7934000/footage-emerges-of-whales-yacht-attack - Swr ut til at det skjer ganske fort, og at det kanskje er derfor rormannen fortsatt ser rett frem i bildesekvensen Redigert 23.Juli.2010 av Godegrunner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Var ikke det omtalte bildet hentet fra videon? Mener det er nevnt ett sted. Da henger det ikke på greip, var jo rimelig dårlig kvalitet på video, i forhold til bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Hvalen var kåt og ville ha seg litt seilbåt. Godt det ikke var en Bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 (redigert) Hvalen var kåt og ville ha seg litt seilbåt. Godt det ikke var en Bavaria. Det er egentlig ganske pussig hvor ofte en tråd ender opp i en omtale av Bavaria gitt. Imponerende egentlig ! Redigert 23.Juli.2010 av Godegrunner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yamaha! Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Litt merkelig at skipperen ikke ser til babord, skulle tro den hvalen er synlig i sidesynet Sant det, på den ene siden er det en stor kjempehval som holder på å knuse båten, men er det snakk om å se til sida for å se den, neida, skipperen har et stødig blikk fremover.. Jeg lukter photoshop! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 (redigert) Jeg hadde nok også sett framover, jeg driver ikke å kikker etter hval rundt båten når jeg seiler, dette er første gangen jeg hører om at noe slikt skjer så jeg tror ikke det er vanlig å stirre rundt seg for å se objekter i vannet som plutselig skal prøve å hoppe opp i båten Redigert 23.Juli.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nidelv 18 Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Seilbåtparet etterforskes for hval-trakassering http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10035047 Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Der ligger jo også en link til en video, av ganske så dårlig kvalitet..... Video Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Avsluttet_1 Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 ... jeg driver ikke å kikker etter hval rundt båten når jeg seiler,... På Hvaler er det helt vanlig å kikke etter hvaler når man hvalfarter, i hvert fall når det er hvalgår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.