fdahl_009 Startet 22.Juli.2010 Del på Facebook Startet 22.Juli.2010 Hei alle sammen. At man nå trenger førerbevis har jeg fått med meg. Men, hvordan er reglene for merking av båt. "Alle" båtene jeg har vært borti har hatt en liten plate fra produsenten som viser maks motorstørrelse osv. Min egen båt mangler denne - sikkert fordi noen har tatt den av iløpet av tiden. Men er denne påkrevd å ha der? Er det noen forskjeller for om båten skulle være produsert i utlandet? Fant ikke noe på nettet om dette som jeg kunne ta noen konkrete konklusjoner av, så regner med noen her inne har oversikt.. Fredrik. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.Juli.2010 Del på Facebook Svart 24.Juli.2010 Produsentplaten er standardisert og obligatorisk etter de nye EU-reglene og er en del av EU-sertifiseringen. Platen skal minst angi produsentnavn, designkategori, tillatt last antall personer og EU-merket. På eldre båter finnes ofte ikke slik plate. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Snekker'n Svart 24.Juli.2010 Del på Facebook Svart 24.Juli.2010 Har ikke hørt at det er krav til at denne informasjonsplaten skal være på eldre småbåter. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.