jagu Startet 22.Juli.2010 Del på Facebook Startet 22.Juli.2010 Jeg må ha ut starteren fra min Volvo Penta MD6 fordi den må repareres. Men den sitter jo så krøkkete til! Kan noen bekrefte at det er bolter/muttere merket 1 og 2 som må løsnes? Jeg tar imot alle tips med glede - så sant det ikke dreier seg om dynamitt. Det tenkte jeg å vente litt med ... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Det er de 2 boltene som holder starteren på plass ja. På noen motorer er der også et feste i andre enden av starteren men det ser du lett når den tid kommer. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jagu Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Takk for svært raskt svar! Jeg var redd det var de to ja, for det er bortimot umulig å komme til med den typen verktøy som menneskeheten er kjent med så langt ... I verste fall må vel kanskje motoren løftes opp for at jeg skal komme til. Dette kan bli omstendelig! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Med litt flaks er det bare å løsne de med pipe/skralle fra den enden vi ser og kun holde igjen på mutrene med en finger eller to, skal ikke se bort fra at det kan gå. Ellers kan jo pipe/et par forlengere/evt. universalledd/skralle gå an å få til som mothold på den nederste. Noen ganger må standardverktøy tilpasses en smule: Disse var til god hjelp på startmotoren i engelsk bil med italiensk motor... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
mikkel Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Jeg har en MD7, og tok ut startmotoren for 14 dager siden. Antar det er samme feste osv som på din, og som du angir - de to boltene må ut. Dvs - boltene er festet med mutter på baksiden. #2 på ditt bilde gikk relativt greit, det var #1 som var bøygen.. Jeg endte opp med å løsne den runde "beskyttelsen" rundt bolten der startsveiv kan settes på (du ser halvparten oppe i venstre hjørne av bildet ditt. Jeg fikk den ikke av, men bare det å kunne ha den løs gjorde at jeg fikk lirket en 19mm vanlig fastnøkkel inn på mutteren - og da var igrunnen det værste gjort :) Det var ikke noe feste i bakkant på min starter. Lykke til! :D Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 22.Juli.2010 Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Dette er nyttig verktøy der det er vanskelig å komme til. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Kombinasjonsnokler-og-piper/Startmotornokler-5-stk/ Sitér dette innlegget Link to post
jagu Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Tusen takk for oppløftende svar med tips! Jeg har lagt problemet "på is" noen dager, men nå ser jeg jo at det finnes flere muligheter. Her er det bare å gyve løs! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.