Jump to content

Vindforholdene på strekket Arendal og Lillesand i dag (23/7

Bergen dørk

Recommended Posts

Ligger i gjestehavnen i Arendal. Flott gjestehavn som anbefales! + et bad i Nidelven for de som vil ha kontakt med ferskvann på disse kanter. :-)

Skulle gå fra Arendal til Grimstad i går ettermiddag ved 17-tiden, men returnerte til Arendal grunnet rufsete sjø og en del vind. Kom et stykke ut på høyde med Torungen fyr, men vi ga oss. Vi er en familie på ferietur og derfor ønsker vi ikke å gi noen ubehagelige opplevelser....uten av vi er nødt til å ta "utfordringen". I går snudde vi av den grunn, selv om vi sikkert kunne gått.

Værmeldingene er litt sprikende for i dag, 23.07. Noen som har formening om når vinden vil spakne? Det blåser liten kuling ved Torungen nå på morgenen, og avhengig av værtjenester er det snakk om det skal skal spakne ned mot 5 m/s-4 m/s på ettermiddagen eller tidlig kveld.

Synspunkter; evnt peker til en pålitelig vindmeldingstjeneste?

mvh Bergen Dørk

Kanskje er du kommet over allerede, men om du ikke er reist, ville jeg nok ventet litt til. Homborside i østavindskuling, det frister ikke meg i hvertfall. Blir mye bølger her ved østavær. Fra Arendal til Grimstad i kuling vil nok og merkes godt i din båt. Jeg går ikke dette strekket om det blåser mer enn 7-8 ms. om jeg ikke må. Nyt livet i gjestehavna i Arendal. For husfredens skyld :wflag: Eventuelt i en god havn i Elva

Mvh Bjørn

Endelig ble det Bobåt

Nei, jeg er helt enig i dette. Går ikke før det helst er nede i 4-5 m/s, og iflg skjema fra Hansi (som bekrefter det jeg har snakket med båtnaboer her om) så er nok innslagspunktet ikveld ved 19-20 tiden.

Går da helst opp i Nidelven og innaskjærs sålangt jeg kan, selv om det tar noe mer tid. Vindretningen er jo "med" mot Grimstad, men det blir vel noe rotesjø der ute etter kulingen som nå råder. Blåser foreløpig friskt her i havnen. Tar vel en avgjørelse om avreise eller ikke ca kl 18, vil jeg tro.

Takk sålangt til dere begge!

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...