jat Startet 12.Februar.2003 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2003 Jeg har en brukt KAD 44 med duopropp. drev på hånden, er det en motor å satse på? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 12.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2003 Jeg har KAD 44 og er godt fornøyd med den. Det eneste jeg har å kicke på er at ventiljusteringen blir nok dyr da dieselrørene går over ventildekslene. Det skal legges til at denne motoren er jo helt ny, kun 140 t. sålangt............................................... Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 13.Februar.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2003 Har selv hatt båt med to Kad 44. Fungerte utmerket de to årene jeg hadde dem. Var kjørt ca 320t da jeg solgte båten. Hadde aldrig problemer med dem. Var veldig forsiktig og lot dem bli varm før jeg økte turtallet over 1500rpm. Det samme når jeg skulle stoppe dem, ikke direkte fra marsjturtall til tomgang. Lot dem også gå på tomgang noen minutter før jeg stoppet dem. Skal ha ventiljustering hver 200t men dette er ikke vanskelig dersom man er litt teknisk kyndig. Demonter dyserørene, ta av klemmen på turtallsgiver på innsprøytningsdysen og trykk gummihetten inn i ventildekselet. Deretter er det bare og demontere ventildekselet og justere ventilene. De skal justeres på justeringsskruen på toppen av støtstangen, en justering for hvert sett av ventiler. Ikke på justeringsskruen for hver ventil. Når du monterer dyserørene strammer du ikke dyserørene på dysene før du har luftet dem. Bruk den manuelle fødepumpen til det kommer luftfri diesel ut på toppen av en eller to av dysene. Trekk dem til, tørn motoren ca 1/3 omdr. pump til det kommer luftfri diesel ut av en eller to av de andre dysene. Gjenta dette til du har fått luftfri diesel ut av alle 6 dysene. Deretter er det bare å starte opp. Lykke til. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 17.November.2003 Link til dette innlegget Svart 17.November.2003 ..... tørn motoren ca 1/3 omdr. pump til det kommer luftfri diesel ..... Hei Tenkte å ta denne jobben i vinter, evt til våren. Åssen får du tørnet 1/3 omdreining? Noen tips? Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Birchwood 320 Svart 17.November.2003 Link til dette innlegget Svart 17.November.2003 Bruk en gradeskive da tenker jeg.. 1/3 av 360 = 120 grader.. Trakka eg i salaten nå eller?? Trur da skal bli rett Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Chrian Svart 18.November.2003 Link til dette innlegget Svart 18.November.2003 Når jeg skriver 1/3 så er det ca. Motoren skal gå to ganger rundt før du har luftet alle dysene, du kan gjerne prøve med 1/4 om gangen. Du tørner motoren ved å skru på mutteren som sitter i reimskiven på veivakselen, dersom du ikke har fått luftfri diesel på alle dysene etter to hele omdreininger er det bare å fortsette å tørne den. Bruker selv en litt lang skralle til å tørne motoren, da blir ikke jobben så slitsom. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.